energi

..oj vet inte var den komifrån, energin, men idag var det fn eld i baken på mej, jobbat 12 timmarspass och gick (!) hem efter att ha storstädat kontoret dessutom, jo det är sant, ni vänner som vet hur det sett ut förstår att det är en stor händelse som nu skett ;)) Nej men som jag sagt tidigare att den dagen jag får tid att städa kontoret bör ni bli oroliga..So be worried!

Helgen som gick var händelserik med både "kalas" firades som om jag fyllde jämnt eller nåt (vilket jag inte gjorde!..än) har fulla v-rummet med blommor.
 Fick min Kenwood patIsserier (i present av fam) MEN sadly så insåg vi (klantigt nog) då vi packade upp den och läste att den endast tar 2,5 dl degar (!)
jag vill ju baka både bulla och matbröd i den mm men den verkar bäst funka till pajdeg, kakor och liknande lättare saker :( Så vi fick packa ner den och Pd åkte o lämnade tebax den..och slutresultatet blev att jag får..en Kitchenaid´ist!
 Frågan är nu bara vilken färg ska jag välja!? (den orkar 1liters degar, vi har dubbelkollat tom frågat dom som har en hur dom är för att vara säker.!
image331
 lördas hade vi tjejmiddag och sen gick vi ut men det var dålig musik tyvärr och då tappar jag ofta lusten men det var kul innan iaf.

Igår var jag med en gammal vän som jag kjommit ifrån lite och fika, det var...som det brukade va´ :) Och på fm smsa jag med en annan gammal vän som oxå hittar tebax då å då.

Maskinerna på jobbet fortsätter trassla, suck och dessutom är vi utan telefon i restaurangen, Pd har varit ikväll för att iaf utesluta "dumma fel" såsom fel sladdar i konakter å sånt haha..jamen jag har ju sagt jag och teknik/elektronik=warning! Så im överlämnar jag till ITavd i Sthlm, det är deras tur nu att fixa detta, jag kan ju för 17 laga mat och baka, det räcker väl?! Som Pd sa igår -du har ett märkligt jobb, ena minuten ligger du vid ett avlopp och försöker fixa ett stock  från en kyl för att nästa minut vara psykolog till nån av tjejerna som har kärleksproblem och för att till sist göra det jag älskar..laga mat/baka, Skapa!

Nu ska jag börja med tårtmakeriet, har beställningar på gång, so excited! Måste bara hinna lösa ut mina paket med färger å annat från bla Tårtdecor. En kavel från Bagaren och Kocken skall inköpas oxå..frågan e bara vilken färg!?
image319
.så nu är snart min tårtbox med utrustning färdig igen!
image321
åh va  kul att måla med air-bruschen eller i choklad som ovan eller i enkelhetens kakao.. Har beställt ingredienser till olika mousse fyllningar och ska fixa färdigt tårtlistan i helgen då det blir (äntligen) färd till Rödis, har ju inte vart där på 2 hela veckor pga allt födelsedagsfirande till höger o vänster och utgång o annat (kul förstås)
 Men i helgen ska oxå utvecklingssamtal förberedas, urk säger jag bara, blä blä men det måste göras, visst kan det vara skönt att sitta ner med en och en och diskutera och lyssna men nä det är det svåra med att va chef, att få ut nåt bra av det för båda parter. Trots ny utbildning jag gick i höstas. Jaja det blir nog bra.

Hittade fina kuddar (ja jag vet, e hopplös) på
Henryroad  och fina sommarväskor..
image324
image326
..måtte det bli riktig vår snart för nu är jag less tjocka jackor, skotta snö, kallt ena dagen varmt nästa man vet ju för 17 inte vad man ska ta på sej på morgonen!
Jag vill skaffa båt och bosätta mej i stugan med båten nedanför i hamnen över sommaren, ordna grillmiddagar med kompisar och familjen och kanske göra en bröllopstårta eller två :) vara ledig från jobb och kunna sitta uppe halva natten utan dåligt samvete! ;)))
bild från SweetPaul
image327

..när Rockefella  öppnar sin web butik i april kommer jag shoppa en del kläder till mina små goingar J och M
be so sure. Tuffa kläder till små..inget plysch rysch här inte! Tufft å enkelt ska det va´!
image328
image329

Nu är det dax att vika tvätt, kontorsstädningen innebar att jag insåg att jag behövde stortvätta förkläden tur man bara har 2 kockrockar just nu hihi annars hade jag väl bara bytt och bytt och högen hade växt.., har väl ett flertal 10-tal förkläden kan man säga så nu ska jag tumla å vika
Natti natti!!!

image330
..å snart e det verkligen Påsk!!   :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0