business

har redan börjat få tårtbeställningar och har inte ens tårtlistan klar och 1a bröllopstårtan (på ett tag, har gjort hundratals dock) är bokad på midsommar! Ny tårtställning måste beställas och div annat, Idag har jag hämtat ut pkt från Tårtdecor med paint brusch färger och annat roligt, this is so fun!
Måste öva lite på cupcakes också som ska finnas med i produktlistan
image332carrot cupcake
Dessa kakor från "madbaker" skulle en av mina topp tjejer på caféet gilla om hon fick till condismontern´..
image333

.på en annan blogg hittade jag konstverk i marsipan (jo det är marsipan!) som var kusligt verkligt..baby i marsipan, lite strange..men otroligt hantverk dock..
image335


det finns så otroligt mycket nya bakprodukter på marknaden nu..formar, ätbart glitter, nya färger etc etc så man eller jag dvs kan lätt bli "vild" måste hålla hårt i pengarna..annars kan det gå illa haha..
fomar från Inreda..
image337
image338

har tårtbeställningar till nästa helg, bla Spindelmannen, det ska bli kul. Måste bara fixa lite mer saker som tårtbrickor, kartonger (hur kan man glömma beställa sånt?!) ;)) Lite mer timmar på dygnet skulle jag önska mej bara så ska det här gå jättebra. Pd ska hjälpa mej fixa min gigant tårtbox för bröllopstårtor, den gick sönder i botten för ett par år sedan och nu har den ju inte använts så ny metallplatta behövs men det får bli hans jobb :)

Åh snart e det ju påsk! Ska ha påskfirande i stugan och en av dagarna ska kompisarna bjudas ut på grillning och skoter och påskfika såklart. lill-J ska vara hos oss på påskafton, han ska få största påskägget som jag hittar men inte bara med godis i såklart, ska hitta nån bra present ist och bara liite godis. Nalle puh är ju favoriten just nu.

Lite påskdekor..fr bla Elsas hem, Countrystyle..


image342

....ett plättjärn har jag alltid velat ha, ett sånt där för småplättar..nu finns annan form än bara runda, coolt...
Daisy-pancake pan finns på
Inreda  (men det kostar 415:-   oops..)
image344

..en Stringhylla till gästrummet i stugan är jag på jakt efter men det blir nog köpa ett nytt då dom är så populära nu igen, men en fin vit med plats för bra pockets ska det bli...(tur man ska börja extra jobba! ;))
image345

I fredags blev det lång arbetsdag och sen snabbfika med A innan man begav sej hemåt och lördagen spenderade jag inne hela dagen, rörde mej knappt ur soffan, snöoväder och förkylning (som inte brutit ut fullt ut än...) gjorde mej slö. pizzamiddag och så såg vi faktiskt melodifestivalen, ingen höjdare för mej och Pd men jaja det var ju iaf från Kiruna. :) Mina favoriter, Caracola gick ju inte vidare..men så heller inte Carola, jippi!

Kvällen är avslutad med Criminal minds och nu återstår varubeställning och sen sova innan ny vecka börjar, låt det bli en bra en!
Shemar Moore,(fr Criminal Minds)  en av världens vackraste män näst efter Pd såklart!
image346

..Nu vet jag kusin-V vilken låt du menar på BJ -DVDn, det är ju för sjutton en gammal Dr Hook låt!..jag är ju uppvuxen med Dr Hook och Gasoline som min  pappa älskade..så denna låt, Sylvia´s mother spelar jag för...min bästa kusin V och min pappa!
...cool låt..bra låt...gamla minnen :)



Night night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0