soon very soon

..ska jag ha semester! :) ojojoj så välkommet men hindret innan är rätt högt just nu, mycket förberedelser på jobbet, beställningar, nya menyer, scheman, pappersjobb, budgetar mm mm skall göras innan man får gå i mål..
Imorgon är restaurangen abonnerad av ett större sällskap som skall ha matlagningskurs med mej och barista kurs med Jennie (min bästa barista) Det är lite nervöst just nu, vet inte varför men jag har inte haft kurs i mat förut så här till ett större sällskap sas. Men det ska bli en utmaning, vet ju inte vad dom kan eller har för förväntningar så det kan bli vad som helst..Har satt ihop recept till en sommarbuffé med grillspett och olika tillbehör
(skall läga in recepten här sedan :)
Håll tummarna för att dom blir nöjda och att jag inte choppar´av tummen mitt i nervositeten ! ;)))
bilder från baristautbildningen i Globen i våras...

självklart hann vi med en fika på Hurry Curry! :)



I vår har jag flängt av och till till Shlm på möten och utbildningar och då passar jag alltid på att stanna lite extra för att kolla runt på olika caféer och restauranger
...fika på Vetekatten..(min bakelsefavorit är Budapest så den är min! Moussebakelser är okckså goda men inte alls som gamla klassiker som budapest!)


Ett av mina favoritställen i Shlm att fika på är Hurry Curry (har alltid gillat Renée Voltaires receptböcker)
jag gillar inte att äta smörgåsar (att göra dom ja men inte äta ) men här finns en macka med avocado och äggröra som jag tycker om..
mums..(coolt serveringsfat och bestick fr Indiska)



tårta fick jag göra till A som fyllde år i maj...
och på midsommarafton har jag en beställning på en bröllopstårta, det blir kul!


2 nya tidningar ligger på köksbordet så nu ska jag bläddra i dom och se igenom sen sista recepten för imorgon, då börjar ävan kusin V sitt sommarvik hos oss igen, kul

night night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0