Vill ha ljus

..även om ljuset är på väg och har kommit till en viss del så läängtar jag så mkt till det riktiga Norrländska ljuset! Need light! Funderar fansiken på att köpa en såndär "ljusväckarmaskin" jag också dvs väckarklocka med inbyggt ljus i som skall väcka en på ett behagligare sätt...hmmm..ja det borde ju iaf bli behagligare än när mobilen ringer på morgonen..
I lördas fick jag ihop ett gäng vänner och vi käkade på restaurangen och gick ut och dansade i flera timmer, kul kul..borde göra det oftare men det är svårt att få ihop alla vänner, alltid nån som är upptagen ;) men fler gånger blir det, promise S!
Att vara "deltidsarbetare"/deltidssjukskriven är inget som fungerar värst bra för mej men eftersom jag nu inte har ngt val så måste jag försöka ta och inse att detta är vikigt, man får ju bara "ett liv" (det jag tror på iaf utan att bli djup) Det är väl bara att inse vid snart 38 års ålder att jag behöver ta tag i ens "varningstecken" och deala´ med att jag behöver vila och göra dessa undersökningar som är planerade (dom ska göra en magnetrönken bla, stackars dom, sjukpersonalen att se in i min hjärna, kan inte vara vackert alls ;)) lite stressad över vad dom faktiskt kan hitta men jag försöker att inte ta ut oron i förskott...än....Mitt färgseende är "stört" dvs jag ser fel färger just nu, rött blir lila och blått blir grönt osv..hmm ja så är det iaf sen är det en del andra saker som också är stört med mej haha som sömnen och balansen, vi får se vad som händer.

så..idag har jag efter jobbet spenderat dagen med J för Pd och brorsan ville se Arn" på bio så jag och J har sett Nalle Puh på DVD

 image226
och busat en hel del. När jag skulle natta honom somnade jag också så det blev en bra vila även för mej tills bror kom hem.


Nyaste Sköna hem som kommit idag fick följa med hem såklart från affären..
image220
det var inget kanon nummer dock men jag ska granska det lite till innan sovdags..
borde göra lite pappersarbete men som sagt..inte nu då..har lovat R att "schärpa mej" ;)

Det är roligare att tänka på våren och vilka fina färger man önskar i hemmet framöver tex.
Gult och ljusgrått är fint..
kuddar i grått från Ceannis..

Designers guilds produkter och färger gör mej glad behöver bara gå in på hemsidan eller kolla i nån av katalogerna jag fick från en affär i stan så blir jag på bra humör men däremot har jag inte den inredningsstilen själv, tycker bara om att se på färgerna och hur man skulle kunna ha det :)
Jag har några av hennes böcker bla mönsterboken att bläddra i också, rekomenderas
image225


citat från Nalle Puh- "En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket."

HDSL som Tiger säger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0