sweet tuesday

..lugnt lugnt med gäster på jobbet synd bara att jag inte själv har lite att göra dock..bakat mkt, lagat massor av mat och städat stor frysen, sneglat på den stora pappershögen på kontorets skrivbord och tänkt..."imorgon"..!.
 Åkte hem och hade middagskväll med min vän S"-käkade grillad kyckling, Grekisk sallad och pestodressing. Sen var det restaurangsnack som gällde, tur jag har dej S"  skönt att prata av sej som alltid med dej.

från det ena till..Lexington har kommit ut med sin vårkollektion och saken är biff"= jag vet exkt hur gäststugan skall inredas, i textilier/färger iaf kika in på Lexingtons hemsida, se filmen (så förstås det, förhoppningsvis ;)

image208
Tur att "turerna" till storstan´ börjar i februari (jobbresor, årets första tripp 14/2) så jag kan börja inhandla diverse saker inför vårens inredningsorgie ;)
Imorgon är det "halvdag" dvs meningen är att jag skall sluta till kl 12 och sen göra det jag "känner för" :P och idag  råkar det  vara skura alla golven hemma, faktiskt (!) sen blir det lååångpromenad med vovven och myskväll med kompis, ska laga ny maträtt hemma har så mkt kryddor och div andra spännande ingredienser från USAtrippen så jag måste börja "trixa och dona"  mer i köket :)))

Härligt på  våren (förutom att mörkret minskar var dag mm) är alla nya kataloger av olika slag dimper ner i brevlådan som extra läsning,nya vårfärger kommer och idéer som "ljusar" upp ens liv lite grann. En liten sak som att Elle mat & vin"s tidning kommit i brevlådan när jag kom hem fixar nästan hela kvällen (ja..har jag sagt att jag är kräsen på överraskingar?!)
image209 (=gammalt nr, men jag sparar alla och bläddrar i för inspiration!)

Hose doctor= me like, fastän det ligger i Danmark, vilket gör att jag ju måste åka till Köpenhamn vid nåt bra tillfälle hmm,. dom har iaf kommit ut med nyaste katalogen och sina nyaste "kollektion"= titta!
A-ser du speglarna?!? Vad tror du om nån av dom, ...coming with me to Copenhagen?! ;P
image211
Ljusstakar..
image213
Tea time..
image215
everyday..

image217
oj så mkt fint...tur att affärerna ligger i Danmark haha..

Imorgon som sagt är det ledigt och då ska jag oxå baka matbröd, Amerikanskt bananbröd och ett pecanbröd, ska jag prova oxå. Eftersom det är mitt i veckan blev det ingen dessert idag men jag som älskar glass ska nog fixa en Ben & Jerry`s fast det blir till helgen..so dream on girl! Nu blir det en kopp grönt thé ist= gott det oxå

Givande kvällssnack på telefon med vännen R, får mej att skratta som få ;) Stå på dej! Love will come to you!
Night night!
image218supernice.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0