oväder

det är verkligen helt overkligt vad som händer med vädret numer..det spöregnar (!) i januari, man är som Bambi på hal is mestadels, staplar omkring som en 90-åring,rädd för att halka och bryta nåt ben :( och sen är det inget "kul" med vinter i Norr som är precis som vintern var i Skåne när man var barn och spenderade vinter där..

Nu är man sjukriven 1 månad, "totalt arbetsförbud" och mobilförbud (haha, måste skratta  liiite) Vi fick kompromissa om man nu kan göra så i ett sånt här läge men jag "förhandlade ner 100% till 50 och så får det bli, har inte möjlighet att hitta en ny kock/chef att ta över allt på kort tid, sånt tar ju verkligen tid och kostar pengar men jag vet att jag måste bli frisk och vila ut, så..så får det nu bli, from måndag skall jag jobba halvtid alltså..
På 4år och 9 månader så har jag 1 (!) sjukdag (låg hemma i magsjuka)  detta är "nytt" för mej och det är eg det sista jag vill men det jag nog behöver.
Se upp alla mina vänner ! Det kan bli jobbigt att mej i "hälarna" när abstinensen träder in ;)
Sova, promenera och gå på "sömnskola" skall jag göra, en grupp som tillsats för att hjälpa oss stackare med sömnproblem..KBT och vägledning, ser faktiskt fram emot det och mer kvalitetssömn. Förhoppningsvis skall jag hinna repa kroppen från lunginflammationen mm oxå

jaja..
Olle Nyman, Lule´kille har släppt sitt andra album, Venture, idag så det måste jag bara ha..han är jättebra och en kontrast till den andra musiken jag lyssnar på så jag rekomenderar att lyssna på hans plattor!



Imorgon ska jag baka matbröd, jag har flera nya recept jag vill prova men det räcker ju med ett till att börja med så detta blir det!:
Renées goda matbröd

image219

Förberedelsetid: 20 min

Tillagningstid: 1 tim 20 min

Färdigt på: 1 tim 40 min

Ingredienser

 2 dl havregryn
 5 dl siktat dinkelvetemjöl
 1 dl linfrön
1 dl russin
 1 dl grovt hackade hasselnötter
 2 tsk bikarbonat
 1 nypa havssalt
 4 dl naturell yoghurt
 3 msk honung
 1 st äpple
 2 msk blandade frön till topping
 10 st örtblad till dekoration

 Imorgon väntar en ny dag och man är ett steg närmre helgen på lördag skall vi ut en sväng med med gänget och dansa lite (tror man får gå ut och roa sej med sina kompisar lagom utan alkohol även när man e sjukskriven ;), det behövs iaf i denna trista januarimånad men först en sväng till Rödis och stugan på fredag!

Å nu sa min vän R att han skulle fixa/snickra en passande sänggavel i gammeldags robust stil av gammalt väderbitet virke till gäststugan, skulle bli so nice! :) Lexingtonsängkläder till det å jag flyttar sen själv in i gäststugan haha.



G´natt!!


Kommentarer
Postat av: Ewa

lämnar en hälsning då jag tittar in

2008-01-20 @ 18:29:56
URL: http://ewap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0