morgontrött...& sommardrömmar

..vardagen är verkligen tillbaka igen, ack du måndag! när jag vaknade tidigt (för tidigt enl mej) och insåg att det är 4 ggr till jag måste kliva upp i ottan´innan jag får sova ut nästa gång, suck, varför måste jag vara så s-tns morgontrött!?! grrr..
iofs så kommer jag mej ju aldrig i säng i tid men det är väldans svårt att gå och sova då man e som piggast! :)
Pratade i telefon med  R i flera timmar igårkväll/natt, fanns en del att reda ut men nu vet jag vi är vänner för livet han och jag,  gamla kompis, känns bra bara. (mitt råd lyder fortfarande att skrota sms  vid "diskussioner" och att alltid lyssna på båda sidor av historien! my lesson to learn, borde lärt mej det för länge sen...)

idag efter jobbet promenerade jag till mamma och fick nybakt mjukpepparkaka (bästa som finns!) och satt å myste i stora soffan innan det var dax att åka hem å...vika tvätt haha, ja sa ju det, sicken månda´!
Nu när julen är bortstökad så börjar man längta till sommaren eller rättare sagt våren, jag älskar våren och sedan man "blivit med stuga" så finns så mkt roligt att göra (förutom inreda) bla.  i trädgården..eller rättare sagt "på gården" hmmm jag har en fin stor trekant med en massa perenner som förra ägaren planterat men har inte en aning om vad allt är, pioner finns där , lovely ones´ men...sen då?! Jag ska iaf odla lite själv i vår så får vi se vad för kvistar &blad jag lyckas få upp haha...gröna fingrar har jag inte..tyvärr men jag älskar blommor...
nya tuffa skyltar till blommorna från (nedan till vä) Uncommon goods
texterna syns tyvärr inte på bilden men det står bla:
-grow dammit!!!
-vegetables in training!
-bugs nedd not apply!
-I love it when you talk dirt to me!
-pray for rain!

image167image170 
"grow your own Marinara kit"=roligt :) (bilden till höger)


Gäststugan som, när den står färdigt, skall ju sedan inredas, åhh längtar, har svårt att bestämma stilen dock. Vitmålas skall det iaf både golv och timmerväggar, installeras braskamin. Det finns ett gammalt köksbord och stolar som skall fixas till. Vedeldad bastu i rummet bredvid..ojoj så mkt bastu det kommer att bli, huden kommer att vara skrynklig hela sommaren ;)  ..
House doctor, dansk favoritaffär..
image171
fina vinglas, som passar lantlivet vid havet..från Inreda
image173image174
...sen är det bara båten kvar som måste införskaffas, skoterplanerna är ju bara att lägga ner då snön är nästan obefintlig numer, suck...jag är ju lite rädd för öppet vatten men det ska nog gå bra med en fin säker och stabil båt! :)))
Nu ska jag svamla mej i säng, morgondagen blir hektisk med massor av  varor som kommer på morgonen, mat som skall lagas (det vankas mandelfisk med tzatziki, mums!)och sen full rulle resten av dagen!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0