Happy new year!

image144
välkommen vardag säger jag...pust, denna jul har varit, som alltid, busy och så svår att planera
på alla sätt..Ingen större ledighet för mej, 2 sammanhängande dagar, julafton+juldagen men nu har jag gett mesjälv "vinterlov" torsdag-söndag.
Ska göra det sista på årsbokslutet imorgon (satt 8 timmar på nyårsafton (vi hade galet mkt gäster i restaurangen oxå så jag sprang mellan pärmarna och köket) och inatt när jag inte kunde sova räknade jag kvitton :) jodå, jag hade en mkt bra nyårsafton, lugn å fin med god mat, öppen brasa och champagne i "backen" i stugan. So nice.
Idag har det oxå varit kallt, man e ju inte den där "härdade Norrlänningen" ngt mer efter detta konstiga väder så man tål ju liksom ingen kyla alls, det kasnke var -15gr idag och jag frös som bara den, lesnade på att elda i stugan så vi åkte hemåt ist och tvättade. Innan vi for så vi "Underbar och älskad av alla"-ja jag vet, jag e konstig som inte sett den ännu men jag är faktiskt inte så förtjust i svenska komedier egentligen. `MEN denna måste jag säga tyckte jag om, eller iaf Nikolaj Coster-Waldau ojoj vilken kille..ja inte i filmen då förstås haha men jlar så...hmmm nice! ;)))
image139
.jaja nytt år med nya löften, jag ska bara fortsätta med mina löften till mejsjälv som jag startade redan i höstas men kanske se till att "speeda up" det lite, få fart på "tanten"
Jag ska ta tag i min arbetssituation iaf direkt, ska lära upp en ny biträdande chef då min kära vän A lämnar mej MEN det är hon väl värd att göra, dvs att äntligen få ett jobb inom det hon e utb till, alla kan ju inte harva" på i restaurangbranschen eh!? ;) Så det blir hårdkörning/plugg för en den nya assistenten men hon e redo, det vet jag, kul ska det bli även för mej!

På torsdag är tanken att jag ska följa mor och bror till IKEA och titta på möbler, hoppas vi kommer iväg, törs inte tro helt på att vara ledig..OM det blir så skall jag titta på våningssäng till stugan, ett till skåp hem och vita kuddar :)
Jag skulle helst vilja åka till nån stad med Ordning&reda affär mm. (so please A, kan vi ta trippen till Sthlm på nästa lön?! ;) Jag behöver almenackor, fina receptböcker...


Ett löfte jag ska hålla på gällande jobbet i köket är att anstränga mej mer på att hitta och använda nya recept och ingredienser, det är så roligt att laga mat men ack så farligt att "fastna" i samma spår på nåt sätt, alla kockar har sina favoritsmaker men det bästa med yrket är ju att få prova nytt nytt nytt! Så i mitt skafferi både hemma och på jobbet skall det finnas ngt nytt varje vecka :) Nåja varannan då! ;)
image145
Denna coola muffinsställning skulle jag vilja ha till caféerna skulle bli succé med fina cupcakes (som jag oxå ska baka) men den är lite dyr...får se om vi har "råd" ..
image146 Hursomhelst baka nya saker ska jag oxå göra, imorgon blir det citron & vallmokaka (inte nytt) och sen ska vi göra stooora hallongrottor med hjortornsylt som jag har kvar i kylen 2burkar av, mums!
NU! ska jag slänga mej på soffan, katten och jag och se/somna till en film (som jag redan sett, gissa vilken ;)
G´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0