favoriter

lördagen var mycket lugn precis vad jag behövde, sov lagom länge, åkte och handlade lite nya fräscha blommor (för nu är julen helt bortsstädad) Bilder från Ulriksdals slott
image187 älskar ranunkler, tulpaner och pärlhyacint och..och.. :)image188
Städade på lörd.em och sen kom A på middag, sweet chili kyckling mums! Såg filmen  "gone baby gone" helt okej sen satt vi och surfade, kollade bloggar och inredningssajter..
Tips...
...nya favoriter är bla matsidan
Gourmera, skall beställa thé och kryddor därifrån. Kolla in där!
image195image196 African heat!


En annan favoritshop är
Dietshop där finns massor av recept och är man intresserad av GI-metoden (bla) finns mkt att läsa/handla. Jag köper mitt favorit-thé därifrån Clippertea..finns i många olika varianter
Organic tea  image197 och Chai green tea   image198



En annan sida som har underbart fint hantverk och har snygga thé koppar är Annas keramik...
image192
 ..och eftersom jag skall börja göra cupcakes på jobbet så har jag insett efter div efterforskning att jag behöver saker från Kakburken  och/eller från Tårtdecor Skall köpa ett startset (som jag såg tips om på en bra blogg som heter Linneas skafferi ) samt div andra småprylar, min konditorilåda med verktyg behöver uppdateras samt att min air-brusch (I´ve got my own! :) behöver nya fräscha färger också
startset fr tårtdecor..image199 
sen fick jag denna bok (nedan) av V i julklapp så nu borde man ta upp konditori-intresset och börja skapa igen!
image200
dock så kan jag inte så mkt om skapande i socker, var så länge sedan jag arbetade i socker men jag har gjort ett par amerikanska bröllopstårtor däremot i mina yngre dagar :)
Renee Voltaire är en tjej jag alltid beundrat för sin kok konst (med sin syster Lotta) och jag har hennes (deras) samtliga böcker & vad som är jättebra är att nu finns Renées produkter att köpa på Voltaire och jag har skickat efter bla Tamari sojan, kryddor, fruiake, hampafrön mm. Prova! och läs/testa kok-böckerna :)
image201

En blogg från en tjej i Australien som jag läser är "milk and cookies" , så fiiina bilder och bra recept, titta in där, det kommer jag göra fler gånger..(lånat bild på godaste gott, strawberry shortcakes)
image202

det var lite tips för den som har lite tid framför datorn ;)

Nu är det dax för att se "age of love" det var A´s fel som fick mej börja se det hmm.. och appropå A så kan jag nu lägga ut länken till personlig almanacka för hon avlslöjade min överraskning som jag hade beställt åt henne, en fin personlig almanacka, grrr! haha, när vi satt och surfade såg hon den adressen i mina favoriter och sa "en sån där almanacka ska jag beställa! -visst är dom fina!?" och då var jag ju tvungen säga att jag redan gjort det .Det är ett verkligt bra present tips eftersom man även själv kan bestämma hur den skall se ut innuti!
image204
SÅ lätt är det att överraska henne! ;)
Jaja. lite lunchmenyer skall jag hinna med att komponera ikväll, Pd är i Gtbg hela veckan så vovven och jag ska se TV och läsa tidningar ;) iaf ikväll, sen ska ja hinna med att träffa mina vänner extra mkt resten av veckan.
Go´kväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0