Tänka till..

..nåt som får mej att verkligen tänka till är programmet "Himlen kan vänta" på SVT2 på torsdagar..bölar som en besatt och får rejäl huvudvärk efteråt för jag sitter och spänner mej som en dåre när jag ser programmet, som om jag vore med själv, upplevde allt själv för en kort stund...men! program som dessa behövs, man behöver bli påmind om att livet är brutalt i många fall, livet går inte alltid den väg man vill och önskar..man behöver påminnas om att vara tacksam för det man verkligen har och inte har.
Som nån sa "man önskar sej oftast många saker i livet men som sjuk önskar man sej bara en sak..att bli frisk"

2 bra bloggar jag följer som handlar just om kamp i vardagen är:
vimmelmamman och Mia. Otroliga tjejer som verkar så starka men ändå så...vanliga men med ett helvete dom går igenom medan jorden snurrar på precis som vanligt och vi andra går och funderar på..julklappar!?

Imorgon är det fredag och jag ska efter jobbet ha min årliga after work med kusin V, längtar för det är numer verkligen en tradition som man ser framemot varje år. Som barn firade vi jularna ihop med våra familjer men nu som vuxen så får vi skapa nya traditioner.

Denna julafton blir i stugan igen (3e gången) och nu ska Joppis vara med på eftermiddan/kvällen så det ser jag extra mycket framemot för den 3åringen får mej le som en tok och glömma alla tråkigheter och uppskatta att livet e fan så bra som det kan bli iaf!
(Poppy och Joppis i stugan)

Kommentarer
Postat av: Asita

Hej vannen!!



Kollade in gamla mejl och hittade din bloggadress!Det ar sa skoj att lasa andras bloggar, tror daremot inte att jag kan fa ihop nagon egen..just nu.Sitter och vantar in en kompis for lite surr, hon ska involvera mej i nagot, far se om det funkar sa involverar jag dej.Hoppas att du mar bra vannen!Kor hart och hall modet uppe, attityden ar allt-det ar mitt nya "ordsprak", vad du tanker, vad du gor-och hur du forhaller dej till det!Massa kramar, skriver mer snart!!Puss Asa

2008-12-11 @ 23:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0