¤Seattle¤ in my heart

..back in town again
Månadsbokslut direkt ett par timmar efter man landat skulle avklaras och det gjorde jag på 8 tim prick, great, trodde
nästan jag skulle svimma men efter det åkte jag hem och sov i 13 (!) timmar

Möte med chefen fr Shlm idag om ombyggnationen av köket i restaurangen, blir nice detta, längtar så..äntligen lite inspiration ådrorna igen ;) Lusten för jobbet kommer sakta tillbaka.

nåja...resan var det ju...kort sammanfattning..Vi hann ju så mkt denna gång!

tisdag= slappa på hotellet, ströva omkring på Whole foods (japp det kan jag göra lätt i ett par timmar, himmelriket för en sån som jag)
detta inköptes= En egen ihop plockad sallad från en enormt stor fräsch salladsbuffé
Annie´s Bunny grahams (goosh! så goda)
Grönt thé
Pineapple smoothie
Färsk fruktsallad
och en apple cinnamon bun
...Intressant att veta va?! ;))) Yummie


Onsdag= sightseeing hela dagen i fantastiskt soligt väder, åkte runt i down town Seattle, Pike´s place market,
Safeco field, Alki beach, Medina (där Bill Gates bor bla) etc etc etc... en fab dag helt enkelt.



Italiensk glass och chai latte på The chocolate box, tårtor to die for


Vi hittade en vägg som var tapetserad med bild på Fredrik Ljungberg med texten "We got Freddie" :)
Han ska ju spela i Seattle nu

M & Oscar poserar..
Kvällen avslutades med stand-up på club Triple door med Nick Thune! Kuuuuuul!

Torsdag = Thanks givin´ (allt är stängt i USA ) på kvällen middag med hela besättningen på The Keg
Took the  special offer dvs stuffed turkey med gravy! lr hur ?!? ;) Only 22 bucks ;)
.. helt okej faktiskt, dock inte efterrätten, pumpkin pie..What?!..fick man gravy en gång till? på tårtan!? :)))
(SAS) besättningen e så goa´ .Snäll mot ensjälv och mot varandra, lite att lära av där tror jag till restaurangbranschen. sen är det ju alltid några man tycker e extra kul, Thomas får extra eloge för att han orka va funny funny funny hela stoppet trots förkylning/arbete.
denna trips besättning tillsammans på The Keg

Jepp Thomas we see you! ;)

..my turkey dinner....

Fredag= BLACK FRIDAY, oh yes. Nån gång ska ju va en första gång. Största shopping dagen i US för året men dock lyckades vi undvika det värsta.
Premium outlet=check! Wall-Mart= check! Best by= check! Maycy´s=check! Bath & body work´s= check!
 Sketcher store och Lucky brand bla...



okey nu kommer en dedikation till the one and only: The cheesecake factory!
Ja tyvärr! är det så att det är en vånda att sitta med menyn..för man vill ha allt..!
"M" är du klar?...snart? Steak Dianne..hm nä...jag tror jag tar Shrimp scampi!..hm nä..
jag tror jag tar...Ja ojoj, det är svårt, jag sitter under tiden och drömmer om cheesecake..

men efter min Ranch house burger så...finns inte plats för nåt mer!
SÅ HÄR ska burgers smaka :) Ja åk dit å testa vettja! om ni vill veta

..men jag stod länge och såg på dom fina cheesecakes iaf!

okej, which would YOU choose??! av alla cheesecakes? Kolla in på The cheesecake facory
kanske Fresh banana cream cheesecake!? mmmmmm..


En biltur i området Medina (med sin lilla egna polisstation och där Bill Gates bor) är kul
Husen är sevärda, en salig blandning!



..en av anledning till att det är så kul att åka till just USA vid jul är väl deras överdådiga julskyltningar och den enorma
julstämning man faktiskt kommer in i, iaf jag!
..just take a peek....
   
..vilken julgran önskas?...

     

..nä nu är det verkligen sovdags!  mer later!

night night!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0