Hold it!

..jo nog har man hört och läst om att ozonlagret blir större och större och att vi snart får tropikväder här uppe mm MEN dessa vintrar vi har numer gör mej smått tokig.
 På morgonen regnrusk och blask, 0 grader (ah tänker man då, jag tar den tunnare jackan, walkingskorna och skiter i vantarna!)  Vid slutet av arbetsdagen visar tempen på -18 gr (!) allt har frysit på och man inser när man halkar omkring som Bambi på hal is där att det är bara att invänta bussen ist för att gå hem medan man håller halvt på frysa ihjäl..
Väl  kommen hem då..käkar lite, kollar posten och så dax för att gå med hundarna..hmmmmm...SNÖSTORM -5 grader och drivor med snö, plogen har inte ens hunnit hem och vända från imorse...KAN DET FN bestämma sej nångång!

..som det kanske märks så var dagen mindre kul och humöret inte i topp och  även om jag vet att det är bagateller i det verkliga livet där folk svälter och dör i sjukdomar så har jag till trots låtit denna dag påverka mej negativt, kan bara inte släppa den där sura kunden från lunchen, trassel med kompis och gruff i personalstyrkan, fn oxå, jag vill ju inget hellre än att få inbringa lite julkänsla både på jobbet och i hem, ska det vara så svårt att få folk och tagga ner just nu!!!???

Sitter med julklappslistor och suckar över det också, så typiskt nu kommer jag inte på nåt vettigt till bästa vännerna :( surfar lite för att se om man gör nåt nätfynd..
vad sägs om ett upplevelsepaket (tydligen årets förutspådda julklapp)
tex flyga med en Mig jet fighter
(i paketet ingår även: rysk instruktör pilot, äkta pilotjacka i skinn, hälsoundersökning och div annat..)

PRIS: 168.000 kr  ...som hittat!?
..jag har nog bara råd med ett par Pipparkaksformar ist tror jag...pris: 59kr (endast)


.att gå iväg på eftermiddagen och fika med bror och brorson hjälpte att få upp humöret och Joppis små tokiga kommentarer såsom bara en treåring kan få fram får faster att till slut le krumbukt´..men dock, jag log ju till slut och dagen är ju inte slut än, det kanske bara blir ännu bättre!?!

Sweet dreams..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0