Lyxmåndag..(!)

...jo dom finns dom oxå, inte bara depp, det som gjorde dagen var när min söta Ida kom och överaska med present "bara för att det var måndag och för att du är du"- sa hon. En stor påse godis och en roman helt i min stil.....Ja säger bara oj oj oj vilken sweetheart. Hon e ju alltid det så. Fn jag blir ju glad av ett vykort eller ett glatt sms så detta gjorde som sagt dagen j-lgt go´

Inget samtal med chef..omöjlig att få tag på och ilskan har lagt sej, inget att göra åt, acceptera läget eller dra.. Det senare är ju inplanerat så det är bara att stå ut.
På em gick jag och A till "hyllan" och satt o stirra på folk och käka fruktsallad. Jag hade dock liite bråttom hem med mina presenter till  myskväll. Så jo...måndagen var helt okej denna gång :)

Jobb länge idag för imorgon har jag inplanerat en sovmorgon (har inte haft en sån mitt i veckan på år) och sen ska jag o A dra till "lill-stan" söderut och gå i affärer och fika på nåt annat ställe än jobbet för en gång skull men iofs då kostar det ju pengar oxå haha
SEN väntar kväll  med budgetskrivande, kommande10 kvällar framöver utom lördagkväll blir det ingen fråga om vad jag ska göra men men det måste ju göras så det är bara att ta tjuren i hornen.

En av eleverna som vi har ätandes på fm (bara i 3 v till dock tackar tackar, finally!) sa idag då det var fiskgratäng -vad är det för fisk? -sej sa jag, hm -vad är det för fisk? -vit fisk, som torsk ungefär sa jag -hm..jag äter inte vit fisk, jag äter bara rosa fisk!   -äter du fiskpinnar då? sa jag.. - jo det gör jag! -jasså, det är ju vit fisk det också, sa jag...   -jaha då tar  jag väl fisken då...
Har du lilla minsta "konstiga ingrediens" såsom citrongräs eller sweet chili eller nån annan sak i maten så är det knorr av ungdomarna, tänk jag trodde att det flesta unga är så pass beresta idag så man är van med mer Internationell mat och vet ganska mkt mat/ingredienser men inte dessa iaf.

..måste äta  min fisk nu innan den blir för kall för jag har haft mina 15´min nu (och jag äter både vit och rosa fisk)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0