Jag vill..

göra något annat med mitt liv...

"Jag ska skilja på att ha framgång och att vara duktig. Att vara duktig är att göra sånt som som andra människor tycker är bra. Framgång med sitt liv är att förverkliga det vi själva vill"
sagt av Ernst-Hugo Järegård

Jag har länge letat annat jobb, det vet både familj och mina vänner, jag har också fått stöd av alla att verkligen göra det MEN frågan är vad isf..Jag är 37 och har jobbat 21 år inom restaurang/konditori-branschen, några år som säljare också har jag hunnit med men nu är det dags för något annat...
Vad har jag massor av idéer av naturligtvis ;) En affärs-idé skall jag lämna svar på imorgon om jag ska satsa på eller inte (insatsen är för hög tycker jag men har inte helt bestämt mej ännu om det är idé att gå vidare med undersökning av det) men vad jag ska göra i framtiden måste inte vara att starta eget dock.
Jag skulle kunna tänka mej plugga men bara ett tag, inte en hel utb på Uni för det är jag för gammal för men enstaka kurser tex som man kan ha nytta va, liksom "bygga" på det jag har i ryggsäcken nu..men som sagt..Vad?
Håller på att läsa en bok jag fått av mamma som heter "Tokstressad!" av Tomas Danielsson..j-ligt bra faktiskt, den handlar mkt om hur man själv ska lära sej att hantera all "stress"-det tyckte iaf mamma att jag behövde läsa...Vadå!? Jag stressar väl inte.. ;))) "jobba hårt och sedan öka takten" -är mitt motto haha ..Medans jag läst boken har jag funderat lite, på att jag skulle kunna/vilja jobba med något sådant kanske, förebyggande hälsovård inom stress tex men hur fan gör man det..vad jobbar man som då? Jag har alltid varit intresserad av människors beteende, good or bad ,hur folk beter sej i olika situationer liksom.  Pd har alltid sagt att jag borde skriva en bok om allt tokigt man fått höra av gäster och sett dom göra genom åren..och kanske man kan göra det på ålderns höst :)

Jag avslutar med en kommentar från Stehpen Fry (från en dokumäntär som jag såg förra veckan)
Om stress: "den ena klarar det och den andra blir galen"

Budgeten väntar!
Budgeten väntar.....detta var en avstickare....no stress...
image14


Kommentarer
Postat av: Vera

Jag skulle kunna tänka mej plugga men bara ett tag, inte en hel utb på Uni för det är jag för gammal för ???????
Ursäkta mig- jag som är sååå ung....

2007-09-18 @ 19:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0