Jääääsp!....

..hjärnan är trött efter alla timmar idag och igår med budgetsiffror men det kryyyyper i kroppen, kan inte sitta still med benen, skulle vara så skönt att få gå en 2-timmarspromme´ och bli sådär riktigt trött i benen, fn då somnar man skönt sen :) Wille ligger vid mina fötter..han e orolig i magen efter den bullpåse han satte i sej igår ,jag hade glömt den i en kasse på golvet fr stugan och när jag åkte till jobbet tog han förstårs chansen..)
lilla lilla vän...
image25

Det var en gäst som sa idag "fn är det måndag igen"-haha precis som jag kände det, måndag IGEN, hur gick det till.? Lugn helg med 24 timmarstur till Rödis bla. Smsa med P (fick ett mess precis efter jag funderat på fyra iväg ett o kolla läget men hann inte=tankeöverföring) som hade det bra i storstan, skönt att höra.

Imorgon är det löning!..inte en dag för tidigt må jag säga men så är det alltid när det gäller mej tyvärr :( MEN jag har blivit bättre på hushålla med pengar det har jag faktiskt. Löneförhöjning enl avtal gör att det blir några kronor mer denna månad och det känns skönt för jag känner att nu vill jag åka på en tripp nånstans, frågan är bara vart och när man ska hinna det? Har vart sugen på åka till Köpenhamn och shoppa , fina inredningsaffärer och restauranger för att inte tala om bagerier/konditorier har dom ju :) men det blir nog bara till Shlm man hinner inom de närmsta veckorna. Alla småutbildningar börjar igen, fn tror jag gått vissa 2 ggr haha, visar hur mkt "vaken" man är, nåja inte alltid trött e jag, arbetsrätten var fab kul och intressant men kanske utv.samtalskursen var liite tråkigare dock bara liite.. ;)

Musse-man, min katt går omkring och "gråter just nu, han har betett sej konstigt efter E:s bortgång, han sörjer väl men det är jobbigt att höra hans "klagan" kvällar igenom det enda som duger är om man tar upp han i knät och klappar honom, hårt (jo, han vill det hm..då spinner han som bäst) M har lika roligt åt det varje gång, SM-kisse kallar hon honom. Hon , M blev ordentligt omskakad i sitt jobb sist när hennes plan `krascha` i Åålborg, (det kunde gått riktigt riktigt illa) men det var skönt att det gick så bra, har fått höra hela den fantastiska historien om hur dom agerade i personalen. Nu är hon nere "på land" och blir ompysslad, ska ta med henne till Antonio och käka nån lördag framöver, det gillar hon.


Har fått Tokio Hotels cd nerladdad , sitter o lyssnar nu (skäms att säga att jag inte ens lärt mej sånt än MEN när jag får en fritid då ska jag få tid att lära mej så mkt roligt så! Ja menar jag kan faktiskt göra en budget på kort tid med alla "LE" och "BSC" och avskrivingsplaner mm så det så, hur många av er kan det?!  ;) att göra en budget med siffror som ska motsvara en verklighet de närmsta 12 månaderna och så fort du avviker från den då får man höra -"men det är ju du som gjort budgeten!"...Det ni ;)

saknar J, han är inte hos bror denna vecka och det känns så länge när man inte träffar honom dessa varannan vecka" men jag får se honom på fredag! här är en bild jag hittade på datorn från förra somaren, fasters stolthet..here he comes...han var så liten där, nu e ahn så "stor" det är skillnad iaf, nya kort kommer..när jag..hm ja..ni vet.
image27

Idag var jag tyvärr för "grinig" på jobbet mot tjejerna under lunchruschen men ibland så tycker jag det går så sakta för vissa, fn man måste ju SE vad som behövs göras först..prioritera annars blir det "kaos" ett ord som tyvärr alltför ofta används av personalen själva men det är få som verkar i efterhand fundera på vad som gick fel och vad dom själva kunde bidragit till att det skulle gått lättare att jobba...Fick ett sms från en anställd alldeles just, det är en annan sak jag kan "förundras" över, jag skulle aldrig smsa min chef den tiden men jag ska vara tillgänglig all the time, men det är mitt eget fel säger Pd, kan hålla med om det till viss del men ändå lite sunt förnuft kommer man  långt med lr?!?
Nytt datum är satt för vår personalfest iaf till om 2 veckor, det ska bli kul att träffa alla samtidigt och käka och prata man träffar ju en del så sällan och det är alltid bra stämning och sammanhållning så det ser jag framemot men inte lika mkt som fredagens träff med SERgänget..längtar

Nästa vecka är det meningen att jag ska ha semester"  tyyyyyst, it´s a secret so far...........
Fatta vilken mysvecka jag ska ha (efter ett tråkigt läkarbesök) jag ska hälsa på mina vänner och det bästa av allt är att jag ska bo hela veckan i Rödis  so nice  ;) blir glad bara jag tänker på det.

Nu ska jag ta en TVbreak med SATC i 25 min innan natta´räkingen fortsätter det ska vara klart imorgon kl 8 och dagens lunch blir Asiatisk fiskgryta mums!..hoppas gästerna tyck det oxå


en bild på Em´ för dom som inte sett "the ring"bilderna...
image24

avsluta med en vinterbild för nu längtar jag efter frisk o härlig vinter (läs ej: slaskig, kylig mörk vinter och utan snö utan som den är på bilden taget av Pd)
image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0