En dröm

..jag har många drömmar men en sån som man drömmer på natten och som är återkommande (förutom den med min pappa som dyker upp då och då och stressar skiten ur mej..)är följande: jag bor på landet i England, har en bondgård med stor äng, i en större bur på gården har jag massa husdjur, men det är en blandning mellan iller och kanin, snabba söta små saker ..hursomhelst..jag kommer ut på morgonkvisten och skall ge dom mat men upptäcker till min bestörtning att buren är tom, det är ett stort uppklippt hål i stängslet och alla djuren springer fritt omkring på ängen, jag får panik eftersom jag vet att vilda djur från skogen kommer att jaga dom och äta upp dom. I vild panik springer jag omkring och försöker fånga in dom , jag lyckas ta in några men upptäcker sen att vid nästa infångning att dom jag först "räddade" sprungit ut igen geom det uppklippta hålet. Så jag fortsätter fånga in, stoppa tillbaka och nya har smitit, försöker desperat laga hålet i stängslet men det går upp hela tiden...utmattad vaknar jag och upptäcker att det var en dröm ..men att jag är sen till jobbet
A shrink? anyone!??

Fredag, nästan perfekt" fredag-morgonen flöt på, varorna var inte så många att packa upp, maten gick smidigt att laga, jag hade flyt, jag hann göra lite kassabokföring (!) efter lunchpasset innan jag gick hem..i tid!  Allt gick på räls, inga konstigheter ..
Fick höra idag att jag var en bra Krabat, arbetsam, trevlig och kunnig på mycket. Nice to hear sometimes..
Gick på stan, hittade en passande fin skrivbok för alla mina idéer. Åkte hem och städade, skönt att hinna med det också denna dag. Vi bestämde att inte åka till Rödis förrän imorrn, kändes helt okej faktiskt, ibland kan det vara skönt att hinna vara hemma lite också, stugan finns ju där, kvar till imorrn.. :)
A kom , vi har käkat pizza och har sett film, helt okej film faktsikt..såklart..det var ju en nästan perfekt fredag :)

Mateus är en porslinsserie jag ska börja samla på så A har hjälpt mej komma på färgvalet, det finns en del att välja mellan suck men ibland är det roligt att ha så "triviala" saker att tänka på
sand/syren/och plommon blir färgerna.....och dyrt blir det oxå ;) men fint...
image23


Har suttit och ritat på min "logga" ikväll oxå, måste alltid göra ngt samtidigt som jag ser på film, så nu är den klar och jag är nöjd, bara företaget som fattas! ;)
image21
Nåt som jag läängtar till är när glöggen kommer och framför allt Blossa, den ska vi provsmaka på mässan snart
image22
Pd säger det kommer at regna i helgen men det struntar jag i för imorgon får jag soooova!
Ha det gott vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0