SOL

.stor strålande sol ute, otroligt fint väder men jag har sovit (!) nästan hela dagen... Jag planerade in en ledig fredag (hade mycket personal tillgänglig vilket är ovanligt) och jag tänkte städa hemma och tömma/städa ur kyl och frys men så trött jag var....ojoj...har sovit från och till fram till 14 då Pd ringde och väckte mej, hade somnat på soffan och kylen och frysen den ser ut som den gjort sista månaderna, suck. Jaja men vilat har jag iaf gjort bara det att jag får så dåligt samvete att slösa bort tid.
Nu ska jag ta mej i kragen , steka lite kotletter till middag (har gjort mej förtjänt av god mat/efterrätt idag ) efter en bra vecka utan "bad food" dvs socker och snabba kolhydrater. (var tom.och promenerade med stavar igårkväll med A). Vad ska man göra till efterrätt?..chocolate chip cheesecake kanske ;)
www.pastrywizrecipies.com  gå sedan längst ner på recipies så kommer massor av himmelska recept på cheesecakes mm upp)
image41
Fick just mess från min vän K som mist sin lilla hund, så sorgligt, jag saknar fortfarande min Egon.

Nu ska jag göra mej iordning och fixa käk sen ska jag ut till Rödis över natten, ensam (skönt att vara själv emmellanåt), det är mys , med lite tidningar, DVDs och godis, kanske ett glas vin oxå)
Imorgon ska jag och A gå ut en sväng, vi ska på modevisning först med Make up store´s nyaste och sen ta en drink nånstans, mys det oxå.
På söndag e det dax för jobb igen och kommande vecka måste jag på (kan jag tycka ett onödigt)möte  med chefen, köra 80 mil tor. över dagen för 2 tim (!) Sen har jag en massa pappersjobb att fixa på jobbet förutom att laga mat då, det för att jag varit på andra rest/caféet hela förra veckan, då halkar men efter på den större restaurangen trots att man jobbat. Städat som en tok men nu är det ena kontoret fit´ (som jag inte ens använder haha)
Det roliga med nästa vecka är löning och jag ska ha en shoppingdag med A då blir det bla. nya träningsskor!..kanske nåt onödigt till stugan eller hem oxå ;)
Tata´
(som I säger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0