Ovanlig dag..(och pappas födelsedag)

..jo idag var en annorlunda dag..inte så himla konstig men annorlunda.  Jag och A har påbörjat en "detox-kur" för att få bort sötsuget (mer ork och klarare hy) och komma igång på allvar med nyttigare mat. Så idag har man tuggat grönt vill jag säga, ingen "vanlig mat" på hela dagen och sista målet var vid 16-tiden så jag borde vara hungrig men icke!....Känns bra, fasta funkar inte för mej men det här känns helt okej med tanke på att man ska orka jobba oxå. Kuren finns i nyaste nr av Topphälsa!


Sen hade ja bestämt att denna vecka skulle jag tillbringa mina eftermiddagar på Å ist för på restaurangen där jag mestadels är, jag känner att jag försummat mina tjejer på andra sidan gatan" länge nog nu, dom e så duktiga på att klara sej själv men nu ska vi städ-röja lite och planera julen och div annat. Kände mej som en rookie, en praktikant, fick springa o fråga C om priser och var vi har alla grejer, kunde inte ens byta babsrulle i maskinen ..hmm...Måste vi ha olika babsmaskiner på alla 4 ställen? Hrmpf..
Middagen var tvungen avklaras på jobbet innan jag åkte hem för den var lite komplicerad med alla grönsaker/frukt men tur jag har A som grejar o står i med förberedelser.
Gick över till F och tänkte natta J men han ville inte alls sova såklart, faster höll på somna på lekmattan bland alla traktorer..

.. idag skulle min pappa haft födelsedag om han levat, så då brukar jag bege mej till graven och just nu är ju för ovanlighetens skull alla mina bröder hemma i stan så för första gången på många år åkte vi tillsammans till kyrkogården, det var härlig stämning i bilen vi skrattade som aldrig förr, P berättade om hans "photo-shoot" på MIKAs förra veckan, gick inte så bra trodde han men vi får väl se.. och D berättade sina roliga historier.. sen tände vi marchaller och himlen var alladeles klar med alla stjärnor som lyste..det var kallt ute, vi frös men inte i hjärtat. Vi saknar dej pappa
.
Helgen som passerade gjorde det alltför snabbt men man kan säga att den gått i vänners tecken...eller i "terapins" tecken..kanske...Man har fått göra skäl för att vara storasyster iaf.
Fredag slutade med att jag fick hämta hem bror F från misslyckad taklagsfest. Men allt slutade väl.
Sen har jag ju bror D innenboende hemma från England också, 3 brutna revben och han e rastlös
Lördag blev familjedag igen i stugan men med vissa diskussioner om fredagens events´. Mamma är som en hök på oss trots att vi är vuxna hm...
 Söndag gick till att finnas där för min vän R som inte är alltför lycklig just nu, han körde 60mil t o r för att få prata....önskar jag kunde säga och göra mer saker för att få dej på banan igen vännen!

Nu sitter jag och förbannar mejsjälv för att ja inte kommer i säng för jag var gode trött i morse och imorgon blir oxå en lång och j-ligt gröööön dag!

"A friend understands even when your thoughts aren´t fitting into words"
..tänk på det R!

Natti´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0