hungrig

.jo nu är jag faktiskt lite hungrig men  det blir ingen mat förrän imorgon (har fått sista målet grönisar) då har jag/vi avklarat vår 48 timmars detox, kanske låter lite med 2 dagar men ´believe me´ att när man jobbar hårt så orkar man inte prestera på tom mage. Sötsuget är iaf borta och jag mår bra som 17

Har kommit hem i tid idag och det känns helkonstigt att ha en eftermiddag+kväll hemma, i normala fall kommer jag ju inte hem före kl 19 så idag när man var hemma redan 17.30 så blev dagen helt plötsligt så lååång (fast på ett bra sätt menar jag)
Har haft hand om J ett par timmar, sett på Byggare Bob och lekt med Skopis
Nu sitter jag och läser olika bloggar och surfar på olika inredningssidor.
kolla
http://www.indiahicks-islandliving.com/ (jag kan oxå tänka mej flytta till Bahamas!)
http://www.kixkoll.blogg.se/ (så himla bra blogg om inredning)
Man har ju inte så mkt tid att följa olika bloggar eller surfa men en del kan man inte hålla sej ifrån.

Jag är konstigt nog sugen på fisk, har haft menyplanering på eftermiddagen så jag har kollat massa recept...
tex...Grillad fiskfilé med lökpotatismos och ciron (man kan ju skippa löken ;)
image39

0,6 kg

fiskfilé(er), (t ex svärdfisk, tonfisk, havskatt eller lax)


salt och vitpeppar
150 g

spenat


citronjuice
Lökpotatismos
240 g

gul lök(ar)
1 msk

smör
2 msk

socker, råströ-
0,5 kg

potatis(ar), skalade
0,5 tsk

salt
1 krm

pTillagning:

1. Börja med den karamelliserade löken. Skär löken i 1 cm breda klyftor. Plocka isär löklagren och skär bort rotfästet. Fräs löken i smöret tills den blir genomskinlig. Rör ner sockret och sjud tills all vätska har kokat in.

2. Koka potatisen mjuk. Ånga av den och stöt den till mos.

3. Blanda den mosade potatisen med karamelliserad lök. Smaka av med salt och peppar.eppar

Jag äääälskar potatismos (hemlagat!) men det blir inte så mkt av det nu när det är GI som
gäller för mej i höst (måste börja äta rätt så man pallar arbete o fritid bättre)
 suck, men på lördagar, då! får jag äta vad fn jag vill så det så...
Såna här är rätt så goda men bara lite ;) haha (kokostosca-kaka, säljer som smör hos oss på caféet)

image40

Choklad- kokos rutor


ca 30 bitar

Ingredienser
6 ägg
500 g Dansukker Farinsocker
2 dl flytande margarin
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
2 tsk Dansukker Vaniljsocker

Täcke
400 g kokos
150 g smör eller margarin
3 dl Dansukker Finkornigt strösocker
3 stora eller 4 små ägg

Till formen
smält smör eller margarin
Dansukker Råsocker Strö


Vispa ägg och farin pösigt. Blanda Farinsocker, vetemjöl, bakpulver, kakao och vaniljsocker. Vänd ner i smeten tillsammans med margarinet. Bred ut smeten i smord och sockrad långpanna, 30 x 40 cm och grädda choklad-kokos-rutorna i nedre delen av ugnen i 200° i ca 20 minuter.

Blanda samman samtliga ingredienser till smeten i en gryta och sjud under under vispning till en krämig smet. Bred smeten över chokladbottnen och grädda choklad-kokos-rutorna i ytterligare 10 minuter. Låt svalna. Skär i rutor. Dofta eventuellt över lite florsocker vid serveringen. Choklad-kokos-rutorna går bra att frysa.


Regnruskväder idag, men inte så kallt.
Städat hela dagen på jobbet, imorgon ska det ena kontoret göras om.
Nu blir det lite TV och sen ska jag kolla in kudden..!
Hojt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0