veckan har faktiskt gått fort

...dagvild som jag alltid är iofs så jag hänger inte riktigt med dagarna så därför trodde jag oxå att det var onsdag idag, desto gladare blev man när jag kom på att det var torsdag. Gick lättare att promma hem då, det var fint vinterväder idag (oxå) även om man halkar omkring lite men man får liksom lite extra träning då ;)
A & jag fönsteshoppade lite på vägen ut ur stan hemåt, imorrn är det löning och A kom på den goda idén att ta en (välförtjänt) after work imorgon. Kul
Ikväll har jag suttit och kollat gamla foton med lillebror D, från det vi var små, från Skåne och så har vi tittat på foton av pappa och mindes. Vi saknar honom fortfarande så mycket.

Har tagit tag i klädhögarna som tenderar växa under veckan , högar med rentvätt som inte når garderoberna och annat som bara ligger huller om buller, kläder har man då inte för lite av...grejen är bara att man inte använder allt i garderoberna så det som man verkligen anv ligger utanför för dom får inte plats..hm vilket I-lands problem, blä

Sitter och surfar på matbloggar, tänkte hitta ett nytt recept på någon sås till lunchen jag ska laga på jobbet imorgon men hittar knasigt nog inget just nu..men jag fortsätter leta. Lustigt nog hittar jag ist en massa bak-recept som gör mej sugen på lite nybakt fika och en kopp thé, but keep om dreaming girl, det är inte lördag än!
Här kommer recept på kladdkaka med banan-choklad!
image66

 
250 g

choklad
250 g

smör
4 dl

florsocker
0,5 tsk

kardemumma, stött
4 st

ägg
1 st

banan, mosad
2 dl

vetemjöl, siktat
Tillagning:

1. Värm ugnen till 160 grader.
2. Smält choklad, florsocker, kardemumma och smör i vattenbad eller mikro.
3. Vispa ned ett ägg i taget. Blanda ned banan och mjöl.
4. Häll smeten i en smord form och grädda i varm ugn 15-20 minuter.
5. Låt kakan vila ett par timmar innan den serveras.

Chokladglaze
2 dl vispgrädde
150 g mörk choklad

1. Koka upp grädden, tag av från värmen.
2. Finhacka chokladen och smält ner den i gräddkoket.
3. Häll krämen över tårtan och strö hackade mandlar eller nötter över kakan.

receptet är från Leila och www.tasteline.com

R-min vän sa igår att han haft en strange dröm om mej i förrgår och inatt hade jag en konstig dröm om en annan nära vän (som svek mej som vän på ett konstigt sätt) drömmen var så verklig och det är inget roligt att vakna med olust känsla efteråt men dagen blev okej, fumla lite med div redskap i köket som jag gör emmellanåt och det var väldigt stressigt där ett tag, det märks att julhandeln börjat ta fart och då får vi ju också mer fika och matgäster såklart.
Imorgon börjar vi med vårt julsortiment på caféerna och ska servera Janssons frestelse och jultalrik mm, lite pynt ska vi också fixa och en julgran i restaurangen längre fram. Kul

Nu ska jag forts leta recept och jobba lite med menyer och scheman, törs inte titta på klockan...G´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0