T.G.I.F!

..ja jag säger oxå att ´thank god it´s friday´..trodde aldrig den skulle komma...
en bra sak är att min lillebror finally ska åka "hem" igen till England, det är roligt att fått träffa honom nu ett bra tag men det är ingen lösning att ha en 25-åring boendes hos sej som får en att känna sej som en gnatig tonårsmorsa tyvärr, love him, men det bästa är att bo på varsitt håll...dags att ta tag i livet sitt!

Jag är ovanligt pigg för att sitta uppe en fredag, i vanliga fall brukar jag somna som värsta
pensionär alldeles för tidigt.. veckan på jobbet har varit mkt lååååång..och det finns en skylt därute som skulle passa mej alldeles utmärkt..hehe..fast det kanske skulle mer exakt stå .."sleep AT Kitchen" ... typ
image51
..gårdagen blev en sisådär 13,5 timmar lång arbetsdag med ett kallt avslut iform av prommis hem, jag och A trodde vi skulle frysa sönder, nä ....det var inte så himla kallt (-12gr) men vi var kanske lite dåligt klädda för denna timmes promenad och en aningen trött efter arbetsdagen som i övrigt var helt okej. Mkt mkt arbete med planering inför julen, programmering av kassor skall göras, nya produkter skall inhandlas, menyer skrivas (tur att det är A:s jobb å inte mitt ;) och sen skall alla informeras och det skall funka oxå. Det är tur att man e så barnsligt förtjust i julen :) Man får extra kick av den..
Mkt gäster har vi oxå haft vilket är kul såklart, det är ju det vi "lever för" men dom kom tidigare än väntat då det varit relativt lugnt i början av veckan och hyfsat i slutet men idag då fullkomligen rasa det in folk!
En enda tråkig händelse idag (som för övrigt är väldigt väldigt ovanlig, gudskelov) en kund hade gått rent av "bärsärkargång" på "hyllan" och tämligen skrämt slaget på tjejerna för att han ansåg att maten var "fel smaksatt" (!?) -jag fick ett mysko telefonsamtal på eftermiddagen till restaurangen efteråt, obehagligt, han tom. hotade att det skulle "stå oss dyrt" för det han ansåg var dålig service...han skulle återkomma..(?)
Fördelar och nackdelar med mitt/vårt jobb i restaurangbranschen:
1. Nackdel= man möter en del mysko människor och så himla otrevliga människor, sällan men när det händer så....
2. Fördel= man möter så himla mkt roliga och trevliga människor som gör en glad och gör så att man vill fortsätta laga mat och jobba med detta yrke ändå.

Hursomhelst det var en obehaglig situation för killen betedde sig irrationellt och vi har pratat om händelsen och hur vi ska hantera det OM det mot förmodan skulle hända igen.
På eftermiddagen skulle jag och A gå på bolaget och införskaffa oss denna belöning...hur det gick?!....
image52

..inte så värst bra...den släpptes idag, "07an" .....och den tog slut idag...
ny leverans nästa vecka :(
fick duga med en vanlig Blossa ist
Jag har fortsatt ikväll och läsa olika inredningsbloggar, det är så kul att se att det finns så många likasinnade som har denna "inredningstidnings-last" :)
ikväll har jag oxå hunnit beställa lite Detox-drycker till mej och A som vi ska prova, e ju rikigt duktig med denna slaviska (haha) nya levnadsstil (motion/ bra mat)
Lite nya böcker har jag hunnit beställa oxå  (schyyyysh..säg inget till Pd)


Jag är tyvärr inne i en SATC" period så jag tänkte värma en lite glöggsnutt till, bädda ner mej i soffan och se några bra avsnitt från boxen.image57
Pd vill nog ha tillbaka sin nya dator nu ;)  Jag har hunnit gå igenom min önskelista inför julen, det är ju vikigt att han får tid på sej ;)  och det är ganska enkelt med min "lista"..vill ha en digi-kamera, inget avancerat men det är dax att jag lär mej hmmm...å jag vill ha en égen så slipper jag förstöra hans i mina tappra försök att vara teknisk wich I´m NOT

Lite vintips inför helgen..testa detta vin!... mums!   Marqués de Arienzo Gran Reserva 1996  (nr 6110) 142kr
bra gå-bort-vin!  passar till kötträtter med potatisgratäng & rotfrukter, mums det oxå...jo jag e lite sugen nu på goood mat..men imorgon är det lördag lr rättare sagt snart är det lördag
image56

..i brevlådan har ju förra veckan bästa mat-tidningen kommit så den ska jag läsa och botanisera i för nya idéer, den som inte läst den, gör det man får mkt inspiration där!
image59

..nu ska jag hopp i soffan och njuta av fredagen! Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0