Stoppa tiden!!..

..snälla, jag ööönskar tiden gick saktare men att fredagseftermiddagarna kom oftare making any sence? ;). Så mkt som skall göras på jobbet innan vi ens kan börja gå på semester, eller ja..jag har inte ens bokat min, av "försiktighetsskäl"..vill inte slänga bort semseterdagar än en gång och måsta jobba en stund här o där, this time ska det va på "riktigt"

Stockholmsturen (som startade efter en lååång konferans på Hässelby slott på torsdan´) förra helgen med "mina tjejer" gick alldeles utmärkt, dock kom man hem med 2 ordentliga skavsår, shit va vi gick! Dessa flickor tröttnade Aldrig!..man ville ju inte visa sej av den äldre generationen som man då tillhörde så man promma´ på. Mkt shopping (för mkt för min plånbok) mkt inspiration från allehanda restauranger, caféer o saluhallar etc blev det, precis som planerat. Fredag kökade vi midda´på grek restaurang Kamarinan på söder (å gick sen vidare på Söders småställen), så gott, som alltid, det är min vän S som fått mej dit och det har blitt en av mina favoritrest. enkel, billigt och bra service.! Tjejerna tyckte om det också. hotellet i Vasastan var däremot mindre kul, dyrt med tanke på att sängarna knappt höll ihop, (stackars Sara sov första natten på golvet innan vi fick en ny till henne) plus att det låg åt fanders´, man fick knalla från Odenplan en bra bit men men..billigt sa chefen....(inte jag då utan min chef ;)
Lördagkväll blev det lite party till trista schlagereländet, endast det mousserande vinet gillade jag då ;) men tjejerna ville så gärna se detta..trötta morgonen därpå efter sen natt ute så gick vi sista rundorna och till flyget hem sen...som var 3 tim försenat så jag hann inte åka o jobba, det fick man stressa ihjäl sej på måndan sen! pust...veckorapporterna skall in kl 11 och INGET! får försena dom..ajajaj...Å blev sen..snyft..Förlåt!

Lunchmenyer sitter man med nu, help ngn med bra lunchtips! Ska fixa 4 veckors meny o i vanliga fall e detta kul tycker jag men min "att- göra" lista är för låååång för att jag ska hinna med allt just nu i "lagom takt". Jag har tom "avbokat" en resa med M till NY för att det blir omöjligt att hinna med ombyggnaden till Deli´n, som startar i veckan och jag måste styra kosan till IKEA o köpa grejs till detta (o till mejsjälv lite åsså ;) Menyer dit oxå skall vara klart i veckan o den där j-la uteserveringen på Å vettefan va det blir av ett´ ...Nya tag im.bitti med massor av samtal, nu jäklar! denna vecka skall det hända saker! SEN ska jag planera in en veckas semester dock för att ladda lite....I long for Åsita som snart e i stan o får mej att "andas" :)

idag när bilen var packad hemåt igen efter en lovely kort-helg på Rödis höll jag på börja lipa, tanken att det är en hel vecka innan nästa gång gjorde mej så sorgsen när jag så den lilla röda stugan i solen...Men snart ska jag få vara där längre än 24 tim! Och Pd har lovat fixa trådlöst till min bärbara så jag kan ju helt enklet börja jobba därute lite oxå...great va!? jomen det blir bra för då kan jag beställa varor i lugn å ro å slipper ruscha hemåt varje söndag, kanske tom stanna en timme längre på söndagarna, fiiiint! :)

Nu e det sängen med lunchmenyerna som väntar, har laddat med allehanda mattidningar o 2 kokböcker, e man trött sen blir det blodpudding på sista dagen haha.

sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Asita

Hej hopp!Ville bara skicka en halsning och saga att jag ser saaaa fram emot att fa lite tid med dej pa Rodberget! Harligt att ni hade det fint i Estocolmo, det behovde ni att ha lite skoj, aven om det var i arbetssyfte. Landar sent den 14 juni, men vi kan val horas pa telefon innan sa vi kan planera lite. Mejla mej garna, sa bestam vi telefontid!!Kram kram, ha en fin dag!!

2007-05-24 @ 08:16:13
Postat av: Å

hey darlin´ tänkte maila dej ida,vilken tankeöverföring! ;) Planerar in nga dagars sem till du kommer så vi hinn träffas ordentligt! Hörs snart, call me! kramiz syrran´

2007-05-24 @ 12:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0