Som en stor maffig tung Budapestrulle...

..kände jag mej i onsdags´ och viljan att ta i och motivera sej för 1-mils prommisen var inte stor men men där hittade jag lite vilja iaf...så jorå det blev milen i onsdags och halvmilen igår vilket betyder att idag skulle det eg vara dags att ta 1-mil igen MEN! jag har gett mejsälv ledigt på fredagar från motion så... :) det blir halvmil i morgon och sen tar jag nya tag på måndag. Jag fick en vinflaska från "chefen" idag ;) likaså mina anställda så den ska jag & P kalasa på nu ikväll med ett par goda kex o ost till..mmmmm.

Förra fredan´var jag med min goda goda vän S på Stekhuset o käka och surra, det var okej mat men inte till det priset dock men med bra sällskap (för ingen kan surra restaurangjobb som vi! ) så blev det en bra fredag!..följd av en underbar helg på Rödis såklart! 
Jag måste säga att jag verkligen e "blessed" med bra vänner, fn man har nån alltid att ty sej till, alla är så olika men har så mkt att ge och man kan verkligen prata med alla dom om allt. "trots" man inte e så tillgänglig när man jobbar en del..En eloge till all of U som finns där ute och vill vara mina vänner! 

Arbetsveckan har gått fort som 17 men med lite röda dagar (int för att man va ledig lr nåt) så blev det fort fredag iaf och denna arbetsvecka kan man sammanfatta ganska kort...det minsta jag varit e rest.chef, jag har "lekt" resebyrå samt telefonist..Vinner man ett resepris i mitt jobb får man faktiskt lösa allt själv..och det var inte lite gormigt för att få ihop resa för 4 "billigt" och sen har man haft det roliga nöjet att försöka få igång uteserveringen på caféet nr 2 men det är lika mkt byåkrati nästan som att starta eget företag och i slutändan så står man med en servering jovisst DOCK utan ström o vatten...suck, förslog till min kära kusin att lösningen skulle bli att servera saft i plastmugg för 5 spänn och kanelbullar i korg under duk och ta betalning i Monopol-pengar och det tyckte hon va great! skämt åsido, det skulle se charmigt ut konstatera vi och förmodligen skulle vi hamna i tidningen, vad gör man inte för gratis reklam!!? :)

Nästa vecka blir det Shlm igen (tror det blir 5e gången sen januari) men denna ¨gång e det nöjesresa med "mina tjejer"(de är mina underbara tjejer som jag kan ha så kul med jobbigt bara att man måste föregå med gott exempel och att man e typ 15 år äldre, men dom gör mej så glad) från Åhléns vi ska gå på caféer o restauranger hela dagarna 3 (efter avklarad konferans på nåt gammelslott i Hässelby först på torsdan) Då blir "Onka" "in charge" o chef, känns bra att änligen få lämna restaurangerna i trygga händer! Trodde nog aldrig att jag o kusin skulle jobba ihop å även om vi kämpar med att kampera ihop o hitta rytmen och alliansen så är hon det bästa jag kan tänka mej att ha som jämte mej i detta jobb, fn ingen springer som hon, blir trött bara jag tittar på henne! ;) Love ya!

Rödis  hägrar imorgon lördag men först ska vi till vårmässan o se på båtar, Pd vill såååå gärna ha en, kan bara inte bestämma sej :) Min vän M ( flygvärdinnan) hoppas jag oxå få med mej men d om hon har kommit över jet-lag sen sista jobbsvängen till USA, fattar inte riktigt hur man orkar jobba så låånga pass och vara trevlig mot alla resenärer hela tiden, måst fråga hur hon gör...

Min kära vän /"lillasyster" Åsita i Marbella har nog hemlängtan då jag fått prata m henne 2ggr på kort tid och hon kommer snart hem o det är tur för jag längtar efter henne och våra roliga stunder/dagar där vi oftast inte gör ngt utan bara skrattar och bara ÄR. Att man ofta får xtra ompyssling i form av hudvårdsbehandlingar o plockade ögonbryn gör absolut ingenting! She´s the best inom detta omr spa/behandligar/massage etc etc. Vilken tur hon hittade sitt kall! :)
Eftersom detta inlägg eg blev en "mini-hyllning" till alla mina vänner som orkar med mej år ut o år in så vill jag "hälsa" till A som går igenom en tuff period i sitt liv just nu men är så j-la duktig och försöker verkligen, en orka-veckan-kram ´kommer till dej!!!
Lite goda recept för helgen kanske följer..!
K! jag är ju då i Shlm nästa helg, call me om du har tid me mej! :)

............................................................................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0