resetrött..kan man vara det?

..man borde ju inte vara trött på att få fara iväg på småresor hit & dit men nu är jag det, 6e gången söderut Shlm lr Gtbg sen januari och eftersomjag blivit som nån sorts "gammelstrut" som helst gillar å sitta i stugan på Rödis om helgerna så tycker jag nu det känns motigt att packa resväskan igen och missa en (till) helg "därute"..silly I know, saken görs inte bättre av att man är nästan pank (det går ALLTID mkt pengar i storstan´) OCH har med sej 3 unga och pigga tjejer i 20-årsåldern´. Missförstå mej inte bättre ressällskap får man leta efter för detta är tjejer som aldrig i princip är sura o griniga (som jag ;) Vi ska ju gå på caféer restauranger etc och få inspiration i arbetet bla så det är ju inte heller fel..Nä nu får jag rycka upp mej och visa mej av deras "unga kaliber" This is goin´to be fun fun fun! :)

Att åka iväg 4 dgr betyder ungefär lika många dagars planerande för jobbet..dvs alla matbeställningar skall göras, listor ska skrivas, scheman, listor igen (nu undrar ngn vad för listor!?) Listor med hur vad och varför alla grejor jag gör som dom måste göra, mkt görs i "det tysta" de ser inte dom övr i personalen...många ggr undrar man om en del tror man hämtar lunchmenyer på nätet eller bankningen av pengar sköts av en stork lr nåt, bokföringen sköts av en revisor...´´nja inte nu för at jag tror dom e dum men det känns som om personal ibland tror man sitter på kontoret och surfar på nätet..Nåja jag har ju en "stand-in" chief så why worry?!

Äntligen är det klart att det blir såsom jag önskat att vi skall utöka verksamheten med en "Deli" i anslutning till  caféet, dvs i våra gamla lokaler vi en gång blivit "utslängda" ifrån...Detta skall bli spännande omän det betyder massor av mer jobb...men jag tror verkligen på denna idé. Deli´n ska bli en verksamhet som skall servera allt från fräscha sallader, wraps, gratänger, smörgåstårtor, spett av olika slag etc etc menyn är lååång, även lite för lååång just nu måste minska den. What´s new tänke nån?! Jo allt skall gå att ta med -take away, man ska helt enkelt kunna köpa lunch, middag, picknickmat, bjudmat 7 dar i veckan året om i princip. Naturligtvis ska vi servera maten där tom säka utökat alkoholtillstånd men som sagt satsningen blir på take away.
Så..egentligen borde jag planera planera o planera men jag har satt denna resa som insirationsresa och på måndag tar jag nya stora tag!

jag äslkar idén och andra oxå...hoppas jag! ;)det visar sej fn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0