Åh...är det inte rätt å riktigt..

att man förtjänar en såndär massagefåtölj när man jobbar så mkt som man gör?! Min kära vän K har en sån hemma och jag har provat den, fn den e riktigt bra måste jag säga. Masserar ond rygg  och onda vader o fötter nästan lika bra som Åsita ;) E så sugen att beställa en problemet är bara att...den e inte så snygg! hmm..löjligt kanske men så e det. Jaja ska fundera på den´ En sån fåtölj och en bunt nya kokböcker så behöver jag fan imej ingen semester nästan bara jag får sitta dä i den på kvällen..problemet kom jag på nu..hur fn gör jag me stugan då..hm jag får frakta stolen ditut o sätta den på altan! hehe..
Långa dagar på jobbet det är så mkt som skall göras med menyer , prisjusteringar, semesterplaner (inte min dock) och ombyggnaden. Men jag har ngn sorts konstig överskottsenergi, det känns kul igen med det mesta och jag får faktiskt nånting gjort också! ;)
Fiiiint väder som 17 är det ute, det är det enda tråkiga med att vara inne i varmt kök på dagarna men jag e lugn d fina vädret försvinner nog inte på ett tag iaf.
Har fått bokpaket idag fr Adlibris, ojojoj så fina böcker, vad för böcker? Kokböcker så klart!!! :) Kockarna på Fredsgatan 12 har gjort en samling böcker som är baserade på deras 3 rest, Fredsgatan 12, Restaurangen och Grill. Så mkt bra recept och så cooooool layout med supersnygga bilder. Även om det är en enda megareklam för deras restaurangen så skitsamma =me like!  Renée Voltaire´s böcker måste jag ha alla av även om jag inte alltför ofta anv mej av hennes recept utan mer av idéer kanske därifrån. Love, peace and food heter den senaste, bara namnet e ju okej!

Live well
Love much
Laugh often
..and eat good stuff!

detta budskap ska stå på väggen i den nya Deli´n.  Okej va? Lite av den filosofi jag vill förmedla...
Har varit på IKEA och inhandlat div köksgrejer till Deli´n och hyllor etc, är spänd på och se resultatet sen nu när man fått bestämma så mycket själv, tänk om inte chefen blir nöjd då?! Hujja´´  ja den dagen den sorgen, kanske tur att man inte ser honom mer än twice a year! haha
Nu! ska jag inta soffhörnan med min menyplanering OCH mina nya böcker!..titta lite på TV oxå däremellan. Imorrn e det bokslut yippee! Not!
Nåja 2 kalas vankas, lill-M fyller 3 bast och stora lillebror F  fyller 29...Ska faktiskt ta å göra en Pippi-tårta till M imorgon, det var ett tag sen man höll i kaveln och penseln till specialtårtor!
Bosey tae ye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0