Gäster..

..på jobbet har man ju "äran" att få trä'ffa allehanda människor, alla typer sas...verkligen ALLA typer..man blir förvånad varje dag (efter alla år i branschen) över kommentarer och frågor..MEN! emllanåt kommer dom som riktigt "chockar" en på det postitiva sättet oxå. Idag just när lunchen börjat så satt jag och Em´ och drack kaffe,( med det kanonfina vädret utanför så är det inte mkt spring i bena vid 11-tiden)..iaf...då kom den här söta lilla gubben och köper sin lunch och efter ett tag då vi satt igen då kom han och gav oss varsin trisslott!..Jag tyckte det bara var för sött eller så är jag bara inte van att folk är snäll ;) haha. Han sa att om vi vann något så skulle vi lova skicka ett kort om vi reste ngnstans..Jag skickade med honom en matlåda till middag hem för han va så snäll, inte alltför många såna´finns...å det kanske är tur i oturen eftersom jag blir så givmild och måste skicka med mat hem oxå med den snälla gästen haha.

Många kommentarer som man skakar på huvudet för hör man hela dagarna och det är oftast innan gästen ens sett maten eller än mindre smakat den, bättre att vara negativ så man inte blir besviken sen verkar mångas inställning vara (och då ska gudarna veta att vår mat är det då inget fel på! Vi ökar försäljn hela tiden)
En lustig kommentar jag fick av en kvinna var -" den där kycklingschhnitzeln..vad är det för något?"...hm ja vad svara man..jag sa-det är kycklingkött som är panerat och stekt...-jaha sa hon.
En annan frågade  VAR (vilken hyllrad) dom kunde hitta läsglasögon på Claes Ohlson?....hmm..ja vad svarar man på den? Jag förvissade mej om iaf att han visste om att han var på en restaurang.

.ja det var en kortis´måste ut i köket å jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0