Sova...zzzzzzz

..nuförtiden känns det som om jag skulle kunna sova hur mkt somhelst , närsomhelst, att kliva upp på morgonen är en mardröm men det är en vecka kvar drygt till jul och några dagars ledighet, tjoho. Börjar må bättre iaf men är långt itfrån iform'
image81

Imorrn ska vi på traditionella jul-after worken så det blir skön avslutning på denna vecka, lördag är det personalfesten och det blir kul att få sitta ner med gänget och äta och ha kul. Alla är lite trötta slitna och längtar efter mys och gott att äta tror jag.
 Har sovit ikväll så sen vaknar man mitt i natten och kan inte fortsätta helt plötsligt så nu tvättar jag  och slår in julklappar och planerar min årliga julmiddag för mina kompisar till veckan.

Good charma smycken är min nya favorit, nästa gång jag åker till USA med M så blir det detta jag ska titta på .)
image82
(foto lånat från http://www.spanbloggen.bllogg.se/  mkt bra tips kan du hítta i denna braiga´  blogg!)

efter jobbet åkte jag och A och kollade in julsaker, ingen av oss är speciellt nöjd med våra juldekorationer hemma so far.. så vi åkte dit dom hade börjat med 50% på julsaker så äntligen hittade jag en lång stor duk till det stora matrumsbordet (hmm heter det så..) sen blev det burgare på MAX det är gott för jag äter så sällan där så nångång då och då är mkt gott. Dessa fina renar från Pottery barn skulle jag vilja ha, liknande finns på Pentik men dom e så dyra..
image85

Imorrn ska jag göra en ny sås till kycklingfilén, receptet fanns i en reklamtidning som kom idag med posten.
Julsås= innehöll julmust låter inte klokt men jag ska testa iaf, älskar nya recept och utmaningar i matlagning, det blir så lätt att man "fastnar" och gör samma typ av såser etc om man inte kollar nytt nytt nytt hela tiden. Däremot är mina smaklökar totalt avdomnade" så det är svårt att krydda rätt men det har gått bra hela veckan iaf och inga klagomål har då inkommit, personalen är bra på att säga till om jag gör galet ;)

God chokladknäck..
Hård chokladknäck



Knäcken blir inte bara väldigt god, den ger dig även ett ypperligt tillfälle att avreagera dig om du är irriterad på något. Ta fram hammaren och ladda för en befriande och god kväll.

  • 300 g grädde (3 dl)
  • 400 g ljus sirap (3 dl)
  • 225 g socker (2 3/4 dl)
  • 50 g osaltat smör
  • 18 g kakao (3 msk)

    Häll alla ingredienserna i en tjockbottnad kastrull. Låt dem koka upp till 122°, det tar ungefär 20 minuter. (Har du ingen sockertermometer, gör kultestet: Släpp ner en klick knäck i ett glas kallt vatten. Blir den en hård kula har knäcken kokat klart.)
    Häll upp smeten i en välsmord engångsform - eller en gammal form som du kan misshandla med gott samvete - på cirka 15 x 20 cm. Låt den svalna tills knäcken blivit hård, slå ut den på en plåt och banka till lagom stora bitar med en ren hammare. Akta plomberna.

  • natti natti!





    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0