snart nytt år..

..julen avklarad ...nyårsafton kvar...tackat nej till fest det blir mys i stugan ist, champange i "backen" och pulka nerför (alla som vart där vet att det inte är ngn liten backe men Pd föreslog det och jag bangar inte!) ;)
Middag: ugnsbakad lax med en ny sås jag hittat recept på, ska lägga ut receptet sen om den smakar bra!
Efterrätt: knäckpaj (se nedan)


KNÄCKPAJ 

150 g smält smör eller margarin
2 dl socker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl grädde
1/2 dl sirap

Blanda de torra ingredienserna. Rör i grädde, sirap och det smälta margarinet.
Bred över t ex rabarber, äpplen, annan frukt eller bär.
175 - 200 grader

..mamma har lagt undan skumpa så man inte blir utan, hysterin har även spritt sej till bolaget och inte bara till oss på restaurangen och caféerna...dessa dagar har varit  mer eller mindre "hysteriska" och varorna hinner bara komma hem så är dom slut, därför sitter man hemma i stan denna kväll ist för i stugan pga jag måste åka och "handla" imorgon bitti annars får vi ha stängt=finns inget att sälja nästan...suck. Min vän M ska följa och "bära" så får jag skjutsa henne till flyget sen, tjänster och gentjänster

Eftersom mina sk semesterdagar inte blev av denna jul heller så ska jag vara ledig i januari ist dvs nästa vecka och då ska hallen målas om hemma..har hittat en ny superbra sajt med massa fina ord att inreda med på min blivande fondvägg...check it out!...   www.wonderfulgraffiti.com
  klicka på bilden för att få den större! men gå in på hemsidan oxå=så fiiina grejer!
Min mormors stora linneskåp som står i hallen skall målas vitt också och sen resten som måste göras hemma måste lämnas över till hantverkare, dit sträcker sej min händiga sida bara till...att måla..oftast lämnar jag över det till lillebror oxå men denna gång får jag ju roligt sällskap och hjälp av A så då kan jag fixa själv :)
Trappen skall lejas bort, målas och göras fin..det ser jag mest fram emot till, den har vart ful länge nog nu!
image135

Fiina lyktor/ lampa (om man vill)  från Plantation skulle jag vilja ha ovanpå  det stoooora skåpet...
image134
Jag har tydligen vart snäll så till jul fick jag min efterlängtade digi-kamera, nu ska jag bara lära mej lite så jag behärskar den, kameror är inte min starka sida, e bättre  på mobiler ;)
men snart jädrans så...Denna kamera skall oxå vara bra på matbilder så det ser jag framemot att kunna fota´ tårtor man gör och lite maträtter för skojs skull!
image138
Nu är klockan som vanligt mycket men jag ska gå och ta min bunt med nya tidningar och lägga mej på soffan och läsa lite...'
night night!
(senaste nr av Sköna hem var helt okej)
image137



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0