Rocky road..

..när jag var yngre så älskade jag Rocky road glassen och det åt jag och pappa ofta när han var hemma i Sverige på helgen och inte jobbade.
Här kommer recept på annan typ av Rocky road.. Jag ska göra sånna :)
image79

Ingredienser

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.
(recept taget från www.recept.nu )

Har haft födelsedags fika ikväll för P och jag har städat och försökt julfixa lite men e inte nöjd med mina julgrejer, då jag är inne i en period där jag vill ha vitt runt omkring mej passar inte ens röda julsaker för ett par veckor att ha framme, vet inte vad som tagit åt mej så.. det blev väldigt sparsamt kan man säga med julfixet"
Tack A för att du förstår mitt ack (!) så banala "problem" skyller på eländesförkylningen...
Är såååå trött att jag somnade på bussen hem och halkade av sätet, hur pinsam får man vara på äldre dar´!? Tur att jag inte missa hållplatsen iaf. Min röst är omän ännu vekare och hesare än igår och André på jobbet tyckte jag lagt till med Skånsk dialekt?!? Huvvaligen what´s happening??

Ska försöka få lite ledighet mellan jul och nyår, vore fantastiskt men A har lovat hjälpa så jag får det haha,  vi får se. OM så blir har jag en del hemmafixarplaner för hallen bla och sen blir det resten av tiden i stugan såklart, wonderful! Tänk det är inte så långt kvar fast världens lääängsta vecka blir för oss nästa vecka med utökade öppettider och en massa hysteri av stressade julklappsinköpare som skall äta och fika...gud bevare oss´;)

TEALIGHTS...Dessa lyktor kan jag tänka mej ...javisst, frågan är bara finns dom i detta land någonstans att inköpa?! Anyone?..
image80
Nu är klockan som vanligt mkt och jag har kvar att beställa varor, så hurry up och G´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0