NU är det ..

..inte riktigt jul än men dax för "tant" dvs jag att skrotas..nämen skämt åsido, läkarbesöket idag ingav inget hopp, sitter med lunginflammation och inflammation på stämbanden så ordinationen förutom medicin var...sjukskrivning och "talförbud"=ett skämt?! Hmmm..ja när det gäller mej kan man tro det..men som med allt här i livet så får man kompromissa dvs=  jag går till jobbet och jobbar så länge jag orkar under dagarna sen går jag hem och jobbar och tar kontorsarbetet där (bra kompromiss?! lr) och ang talförbudet..njae jag klarar faktiskt av den del tystnad eftersom jag sover en heeel del just nu så..hm...ja  jag borde klara av ett par timmar om dagen. Min röst är ju inte vackrare nu heller... "daster (=faster) låter illa" som Joh 2 år säger.
image77
...så just nu skulle en stor
varm pläd (fryser som fn) och en skön fåtölj sitta fint, ligga ner med hosta är inget kul men hey! "inget ont som inte..." nu hinner jag surfa en del på mina favvobloggar om inredning och fundera på vad som skall fixas härnäst hemma ist...nja en liten stund då per dag.

Flera av "mina flickor" på jobbet är sjuka i förkylning och magsjuka så det är tugnt att få dagarna att gå med "flyt".

På fredag är det min och V:s årliga julkväll/after work med julisar, hela vår barndom har vi firat jularna ihop med familjerna men nu i "vuxen" ålder så är det svårare att få ihop det praktiskt så därför har vi denna kväll innan jul varje år så jag ska försöka vila så man e i form för det vill man inte missa.

Min mamma är "småhysterisk" då hon inte hittar alla julklappar hon ska köpa och sen jobbar hon så mkt, hur förklarar man till en vuxen kvinna att hennes oxå (någonsånär) vuxna barn klarar sej alldeles fint utan en massa julklappar?! Jag blir mest stressad av att höra henne.
Vad är det med julen idag egentligen? På jobbet märker man av gästernas stress, dom är inte lika trevlig som vanlig, knappt dom hinner vänta tills dom får mattalriken framför sej, irritationen är märkbar, i caféerna sitter inte gästerna lika länge ner och njuter av sitt kaffe och snacket handlar mest om vilka affärer man har "kvar" att gå igenom...
Sen läser man i tidningarna att vi kommer att slå julhandel rekord igen och hur många som får skulder och inte klarar sina räkningar efter jul, sorgligt e vad det är!
Jag har iaf bestämt (eftersom julen firas i lilla stugan) så får vi varochen en lista på vilka saker till matbordet man skall ta med sej (kylen är minimal så det rymms verkligen inte 4 sorters sillar mm. mm.) Alla får nämna sina 3 "måsten" på julbordet sen får det räcka det som blir..nån köttbulle och skinkbit blir det iaf. ;)
image78
jag ska baka och fixa köttbullarna iaf! Eftersom man nyss vart i US så finns cheesecakes och cupcakes på näthinnan haha..men självklart ska jag baka lussekatter och mjukpepparkaka!

NU borde jag verkligen gå och sova, imorgon planerar jag åka riktigt tidigt till jobbet så jag och A får käka frukost tillsammans innan ett ton med varor kommer, lunchen blir Jansson´s och/eller ¨Kaptensflundra med romdressing och potatismos, yummie!

Idag är det ju 2 veckor kvar till julafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0