NU är det jul

jo nu är det banne mej jul. En tradition som håller i sej är att några i personalen
blir sjuka och min planerade jul.ledighet blir inställd, så oxå i år :(  (endast ledig julafton
och juldagen) inga helger heller
Denna gång var det svårare än någonsin att acceptera och tanken att sluta med detta jobb är
hur stor som helst och kommer att ske under nästa år!..annars please sparka mej därbak någon!
Jobbade som tok allihop igår och idag skulle jag behövt jobba om inte min fina Pd ställt upp
och hoppat in och hjälpt på restaurangen ist för mej (ingen matlagning dock behöver han ju göra ;)
Så jag har tagit det lite lugnare idag och julhandlat det sista och slagit in julisarna nu hela kvällen.
Har ett par vörtlimpor på jäsning just nu och lyssnar på julmusik
image126
och skall oxå baka saffranskaka innan jag går och sover
image127
Köttbullarna får göras imorgon, jobbar från 11-19 men jag kan hinna steka dom på jobbet om
man håller tummarna och hoppas på lite gäster för det GÖR jag! Nu får det vara nog för i jul!
Har nog slagit rekord i caféerna idag och trot eller ej men vi ´har haft "flytet" som vi alltid efterlyser
och som aldrig brukar komma men igår då! kom det :) Halleluja

Imorgonkväll blir det avfärd till Rödis, familjen åker före mej och värmer upp stugan och börjar
julfixa sen kommer jag på kvällen och sen blir det mysig uppesittarkväll framför brasan. Me love!
Ska tända massor av marschaller ute på tomten och julgran ska klädas oxå :)

På julafton kl 3 då sitter jag framför brasa i soffan med varm choklad med punsch i och tittar på Kalle
och då är årets slit låååångt borta från mina tankar! Juldagen ska jag inte ens kliva upp ur sängen tror jag
möjligtvis för att äta eller nåt sånt livsviktigt haha...Må så gott allihop
image129
GOD JUL to everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0