Måndag

..ja det var måndan det avklarad på denna näst sista jobbiga vecka detta år..
Denna måndag började med att min läkare (jag täffade för min lunginflammation förra veckan) ringde
till jobbet imorse (hade precis kommit in genom dörrarna) och frågade hur jag mådde (!?) Okej..tänkte jag
nu säger hon att  jag e döende eller nåt eftersom jag fick åka tillbaka innan helgen och ge nya blodprover som hon ville ta om igen efter första omgången. Proverna visade att jag hade kvar lunginflammationen och att
antibiotikan inte gjort någon verkan så nu ska jag få hämta ut en ny, annan kur och hon rådde mej starkt 
på samma gång att vara sjukskriven året ut och vila, suck, ja det går bara inte nu..vem ska laga maten, göra
årsbokslut etc etc etc...tyvärr ligger det ju på mitt bord att fixa ersättare och det tar nog mer tid än 2 veckor, dessutom mitt i julen, inte många lediga kockar/rest.chefer då inte! 
Jaja det förklarar iaf varför jag inte känner mej bättre dock känner jag mej på mkt bra humör, konstigt, hmm..
(Jag har många som bryr sej om mej och peppar och ids lyssna på min självmedömkan ;))  = därför man orkar

Ikväll har jag haft glöggkväll hemma med risgrynsgröt, havresmörgåsar med julskinka och div annat
 Mina vänner försäkrade mej om att dom var mätt då dom gick :) Nice och avslappnad kväll med mkt tjejsnack....
receptet på
havrekakor: (mjuka smörgåsbröd)
14 dl havregryn
14 dl vetemjöl
30 gr hjorthonssalt
1 liter filmjölk
4 dl socker
smeten skall vara lite kladdig, rör ihop till ca 15 cm  kakor, platta till ordentligt och
grädda på ca 230-250 gr i 5-6 min eller till dom ser färdiga ut helt enkelt
supergott med julskinka, hemgjorda köttbullar på med mimosa/potatissallad etc till
yummie!!

Jag tänkte avslöja.... att det jag samlar på... är nallar..jo så är det, har alltid gjort det, ända sedan jag var liten, då började pappa köpa åt mej på sina utlandsjobb MEN och sen har jag fortsatt själv och köper när jag reser men det är inte alltid jag hittar någon som jag vill ha. Av mina vänner och familj har jag fått många fina, så nu har jag bestämt att ett skåp från IKEA skall inhandlas så jag får sätta dom någonstans för just nu är dom  nerpackade (har nyss inhandlat stort bokskåp till mina kokböcker som är den andra grejen jag samlar på) 
 Det ska vara "riktigt" fina nallar, inga Bukowskis eller så...jo nog är dom fina också, till barn som gosedjur men inte som samlarobjekt, det är ju detaljerna man vill åt att se på och ett visst minne också..Kolla in dessa så förstår ni vad jag menar (förhoppningsvis) ...

dessa finner du på www.shop.teddybears.se
Jag smälter när jag ser dessa, ojoj...Jag har bestätt 2 st av dessa , gissa vilka !? ;)
riktigt hantverk! för det är en tjej som gör dessa och säljer...

Det jag ser framemot denna vecka är min och A:s tur till närliggande stad för shopping och fikamys på konditori, ska handla några julklappar och sen till mejsjälv skulle jag villa hitta en glaskupa/klocka att ha julpumlor i och en glasskål till tvålar i badrummet..
image108(bild från Pottery barn)
skulle oxå vilja ha någon av dessa sköna plädar till stugan men dom är tyvärr för dyra, jo jag har ett stop i min shopping för nu ska här sparas till resor framöver, det är ju både nån USAresa till och semesterresa i sommar jag vill ha råd med!
(obs! det är fuskpäls såklart!)
image109
det sista julpyntet (blev inte mkt för mej i år) skall göras imorgonkväll, ska hänga upp några vita stjärnor och sätta fram 2 ljusstakar men såg det här fönstret och tyckte det var fint synd bara att julen är så kort så jag ids helt enkelt inte mer, men roligt att titta på bilder ist..jag nöjer mej med det :)
image111(Pottery barn)
nu! måste jag sova, jobb tidigt imorgon...lunchmat blir Italiensk fiskgratäng eller bacon & broccolipasta.
Night night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0