Glömska och magknip

..dagen började med en väldans huvudvärk, fick nästan panik och min stackars vän S som kom till jobbet och skulle hälsa på på morgonen började frenetiskt att ringa runt kockar och diskare eller bara nån som kunde komma in och hjälpa, dock var ingen tillgänglig och jag är van att bita ihop MEN det gick över efter ett par värktabletter och en massa vatten, är säker på att det är stressen som börjar ta ut sin rätt..

Många inte så glada stressade matgäster har strömmat genom restaurangen och caféerna, ca 500 totalt borde det blivit vi servat´tillsammans idag, dom äter oss "ur huset" :) även om det är meningen då.
Jag hade lust där ett tag och bara "skrika ut" ÄR det någon som fattat att det är jul snart och att den står för frid och många andra...fina saker...., julklappar är fn imej inte allt!!?! Min erfarenhet är att gästerna är mest stressade och otrevliga på sommaren (=under semestertid) och i december (=juletid) under resten av året så är det bara (nästan) smiley faces veckorna igenom, dom hinner tom. säga hej och många fall ge komplimanger för maten. Vad är det med folk ibland???

Viltskav och potatismos gjorde jag till lunch, och det burkar alltid gå hem så oxå idag, men eftersom mina smaklökar är en aningen trötta efter förkylningen så hade jag i för mkt vitpeppar hmm.. hörde ett äldre par sitta och flämta och säga att det var "välpepprat" det här när jag gick förbi till kontoret mitt..haha stackars gamla männsikor, dom är ju ofta lite känsliga för kryddad mat men dom såg glada ut iaf...och det sätter fart på magen oxå så det så! .

Efter jobbet skulle jag åka med en princesstårta till min syster så jag ringde Pd efter hämtning (orkade inte ta buss med alla påsar o kartonger)....på vägen gick jag förbi en blomaffär och köpte en jättefint ris som var vit sprayat med glitter (jo, det var fint;) och där glömde jag plånboken, upptäckte jag sedan när jag skulle betala maten på affären. Innan det då Pd skulle hämta mej glömde jag var och gick till fel ställe och när jag precis guidat han rätt till vart jag var och klev in i bilen så hade jag glömt tårtan till min syster på jobbet, åkte tillbaka och kommer hem sedan för att upptäcka att jag glömt att posta sista julkorten idag, sista dagen . Sen somnade jag på soffan framför Leilas julprogram som jag fått fixade åt mej (efter mkt tjat), 4 avsnitt och jag soooov som bara den, vaknade lagom upp till "god jul" sista frasen från en leende Leila :) Nåja kan se det sen...nån gång...

Imorgon håller jag tummarna för att kunna lösa helgens schema, ska jobba sönda oxå och vill ha nån dag ledigt iaf, please, "jobbtomten" send me´ som christmasholiday!

Goa Ida kom förbi idag nyhemkommen från Wales så en lååång fika ska planeras in å det snaraste, hon sitter på mkt roligt att berätta.

3 dagar kvar till jul, det är längesen jag längtade så mkt till julafton som jag gör nu, och det är inte för julklapparnas skull (nåja kanske lite ;) utan för mys med familj! i stugan
night night
image125


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0