en alldeles underbar..

..kväll :)  En fin kväll med julklappar tillsammans med V (och J& Pd) Min förkylning eller vad det nu är eg har eskalerat och blivit värre men jag föröker hårt att ignorera den, har inte TID vill inte :( så jag lät inte kvällen förstöras och den blev som vanligt, enligt tradition mkt bra. Finfina julisar fick jag av V, en jättegreat bok som passar alldeles utmärkt till mina "nya företagsplaner" och den fina Alessi-snögubben fick jag också!
image86 ..so cute!
Maten på after work är inte "my cup of tea" men jag var ändå inte så hungrig och när jag kom hem så hade jag fått ett paket levererat från www.dietshop.se med gröna och vita théer, granola, shimasou-soja och furiyake. Så en kopp nice thé blev det väl hemma igen och nu sitter jag här och kan inte sova trots att jag varit så trött hela dagen, fy och blä, nåja jag är ledig imorgon fm iaf.
Skulle vilja ha en god chailatte nu innan läggdags, lagom söt och "fluffig" mmmm...
image100
Nåväl ..vi disskuterade ikväll möjligheten att tillsammans med V& J åka till USA, ska kolla lite priser etc, vore så kul. Alltid kul att planera och fundera, =halva nöjet ju!
CUPCAKES...
En annan bloggsida som jag kollar in är gjord av en ung fantastisk tjej som gör cupcakes, kika på detta ni!

Jag har provat göra cupcakes på jobbet, sålde som smör men  dom var inte i närheten så fina som dessa
www.holysweet.blogspot.com
men jag ska lära mej göra denna typ av cupcakes men då behöver jag verkligen denna maskin hemma som jag suktar efter (fanns för 1800:- != minst 2800;. hemma i Sverige) i US.
image92
..till Pd när han fyllde år fick han chokladtårta med jul-sprinkles köpt på Macy´s i Seattle, mkt fint och gott blev det!
image93

i julmellandagarna har A lovat komma och hjälpa att måla hallen vit och så ska jag måla mormors gamla linneskåp, tungt som en elefant, vitt också, det står i hallen och är superbra som förvaring men som sagt jag vill ha vitt...Efter jul ska jag börja fixa hemma den dansk-franska stilen men det kommer nog ta tid att fixa och dona men nu är jag trötta på alla mörka tunga Indiska möbler jag har så..just you wait n´see! ;))
Avslutar här med fiiina bilder från danska butiken "Kronen" nu är det dags för sängen och lite TV till man somnar, imorgon är det personalfest-mat ska lagas och det ska fixas lite alkoholdrycker på fm så jag e busy hela dagen, hoppas man orkar bara!
Natti
image94
image95image98





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0