en alldeles egen...

idag kan man skaffa en egen inredare, egen shoppingassistent, personlig tränare mm. mm.men jag rekomenderar "en egen" flygvärdinna ;)
Efter en super-resa till Seattle/ USA med SASpersonal så inser man att vissa personer är bättre att resa med än andra *ler*. Man får excellent service ombord (har suttit i businessclass) druckit champagne, ätit god mat och sovit i stol som även har massagefunktion och great plats för långa ben som jag har, ojoj man vänjer sej lätt. När man väl landat i USA får man så bra hjälp med alla papper, bagage, pick-up och massa tips i bilen till hotellet från piloter óch besättningen som varit där hundratals ggr. Sen har jag då M som tagit hand om mej på bästa sätt, vi har haft så kul (man skrattar så mkt tillsammans med henne) och jag har inte alls spenderat mkt money nejdå...suck jaja nu är verkligen alla julklappsköp gjorda. Hade 32 (!) kg extra bagage med mej hem plus en del handbagage (oxå fördel att resa med SASbesättning ;) vet hur man packar och exakt vad man får ha med sej hem.

Hotellet, Coast hotel låg i fina Bellevue och vi hade egen bil, jag körde hela tiden, jajjemän, he gick bra he´ men tur att M var guide annars hade vi nog hamnat i Canada ;).
oh yes, vi var på cheesecake factory, maten var fab. och jo jag köpte med mej en bit cheesecake, black tuxido, hem till hotellet, orkade inte efter maten men väl på hotellet i sängen yummie! Santa Fe-hamburgare på "red Robin" och shopping på premier outlets (massor av kläder), factory mall (Bath and bodyworks=ny favorit) och frukost på mornarna på Oriel café i Kirkland. Vi strosade i Bellevue center, fina affärer, caféer och restauranger. Vilken julskyltning! I was in heaven när vi gick på "Whole foods" och köpte mat, en "grön matbutik" med massor av organisk mat/kondis, thé/kaffe U name it!
Space needle gick vi inte upp i för det var för dåligt väder men det kan man klara sej utan..till nästa gång! ;)
Det var 5e gången jag var till USA men har aldrig varit till den sidan av landet bara till N.Y och Miami mm.

Jet-lag har jag inte kännt av så mkt, det var bara att åka o jobba direkt, inte värst kul för man kunde tro att jag varit borta 2,5 vecka ist för ett par dagar. trist att ta tag i allt jobb som legat o väntat men det är bara göra det.

Igårnatt har jag fått åka ambulans med en vän som blev hastigt sjuk och jag kom hem från sjukhuset 3.15 inatt, jag är förkyld (har åkt på halsfluss :( dessutom så man är vimsig och trött för 3. Men min vän mår bättre idag och får kanske komma hem snart. Lite dramatik infinner sej alltid i mitt liv emellanåt men huvudsaken det löser sej på bästa sätt för den det berör såklart.

Igårkväll (innan ambulansturen) var vi och såg TAKIDA, just love love love em´!  Tyvärr en dåligt arr konsert men vad kan man vänta sej av denna stad?! Skitsamma, dom e så bra, särskilt live och "curly Sue" är bäst just nu. Andra låtar som "losing" "die alone" och "reason to cry"..ojoj...spelar dom i bilen, MP3n, på jobbet...lyssnar på dom just nu oxå ;) Tack Roffeman som fick mej börja lyssna på dom, tidiga mornar i köket :P  synd du inte kom me på konserten.
http://www.youtube.com/watch?v=lzxn2FLAens

..typiskt nu fastande jag på Youtube med massa musik, måste lägga mej, försöka komma i tid med dygnet

hursomhelst , det är och har varit en händelserik vecka, imorrn är det fredag, måste ta det lugnt efter jobbet o mysa lite hemma (packa upp väskorna, fick köpa en ny resväska, big size därborta för att få med allt hem ) och sen på lördag e det middag med good friends och sen konsert med Peter Jöback på kulturhuset. Jag har då inte tid att vara sjuk! :)

Bara 2 veckor kvar till jul och förhoppning på lite ledighet!
Btw min dröm jag hade härom natten slog in det gjorde ont men tänker inte på det nåt mer

Åh, Ida, det blir så kul när du kommer hem, kanske ska vi göra en cheesecake o en myskväll så jag får höra allt du hunnit vara med om! :) Om du åker till USA innan mej igen så har jag en beställning från Bath & bodyworks haha.

Nite U all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0