Bakvänd tisdag..

.igårnatt sov jag bara 2 timmar vilket inte var bra då man skulle upp och jobba imorse som vanligt men vad göra, ibland är jag så uppe i varv att det tar flera timmar innan man slappnar av så ...natten blir knasig..vilket i sin tur medför att jag är jättetrött hela dagen idag ist. Dock gick det bra, mkt gäster och tempot gick som vanligt i 190´ men när jag kom hem efter 18 ikväll så slocknade jag direkt..och nu sitter man här mitt i natten och kan inte sova...OND cirkel blir det.
Blev deppig idag då man hörde att en annan kollega i annan stad (inom samma företag då) är sjukskriven året ut och åker utomlands dessutom (årsboklsutet då?), kan man vara sjuksriven OCH åka utomlands?!..jag vet inte, undrar bara.. Nä men det som känns trist är ju inte dennes fel, som säkerligen är sjuk utan det var att min jla arbetsmoral gör att jag inte stannar hemma och tar det lugnt och är sjukskriven som jag eg borde utan jobbar på som inget hänt. Men som jag sagt tidigare det har sina förklaringar OCh en snevriden arbetsmoral, that too..
Dagens gnäll avklarat..

Vi har nu 5 dagar på jobbet framför oss med xtra långt öppethållande pga julen jag tror ju iaf inte att gäster kommer och äter middag sent på kvällen men förhoppningsvis innan julshoppingen eller mellan men det blir långa dagar iaf. Vi kör shoppingmiddagsernjudande med gourmetköttbullar, grillsås, potatis eller pepparlax, hemgjord potatissallad och romdressing vilket förhoppningsvis gör att dom väljer dom alt ist för á la carte som tar sån tid, smidigt för oss=bättre råvarukostnad.
Min chef är så stressad över att julhandeln inte rikigt kommit igång ännu men vad göra, folk får pengar på fredag så då är det DÅ dom kommer, som vanligt alltså. Huvudaken man vet och kan planera efter det.

Personalfesten i lördags var som vanligt lyckad, vi var 25 pers och åt julmat, hade bar med egen bartender och spelade guitar hero på en stor spelapparat som Game lånat ut till oss. Alla är så sociala, trots åldersslillnad (yngsta är 17 och den äldsta är 44)  och olikheter.
Jag fick så fina julklappar av min personal, MATEUS talrikar, nya walkingstavar och lotuslyktor i silver och rök-grå färg. :)) Det är härligt att få sån tid att sitta ner tillsammans allihop och snacka o mysa på, blir en del skitsnack om sura gäster och annat men det behövs "snackas av". Under kvällens gång fick man beröm av sina medarbetare som man bara suger i sej ;) (det är ju det och dom som gör att man orkar) och jag får chansen att tacka för året som gått =lyckad kväll utan krussiduller helt enkelt! (nedan MATEUS talrikar)
image112
På fredag skall ju sista julklapparna fixas, min bror F ska få en stor korg med massa kryddor, såser och annat som hans skafferi behöver så sånt ska jag fixa, sen har jag ju Pd också men det vet jag redan, inte så roliga saker men praktiska dock, han gillar sånt mest iofs så det är inget att fundera över, bara jag som tycker det är tråkigt att köpa, ( flera nya par jeans från Lucky Brand i USA och tröjor/ hood´s från Qvicksilver mm har han ju redan fått oxå)

Nåt som man saknar i detta land är vad dom har mkt av i Uk och USA= giftboxes/ giftset´s etc..(jo vi har i Sverige men häruppe i norr är dom inte alltför intressanta tycker då jag!) iofs det är inte allt som är fint  av det dom overthere´ har men kolla på tex Dean and Deluca´s sortiment.. (www.deandeluca.com)
image113


1.Shortbread collection 2. Candy cane cake 3. Perfect Risotto gift 4. Let it snow cookies 5. Santa cake 
Så fint att ge bort (och få!), märks kanske att som gammal konditor så har man svagt hjärta för sånt här ;)
Risotto gift set´et är nice man kan ju sätta ihop sånna här set själv men tyvärr e jag inte så bra på det men  nu ska jag försöka iaf till lillebror som har väldigt tomt skafferi tycker jag och det är ett måste att ha vissa bas-varor hemma för matlagning och då menar jag inte bara ris, pasta och sånt fär tråkigt utan såser, massor av kryddor och annat roligt :) (obs! min bror läser inte min blogg så jag försäger mej inte)

Det blev inga julstjärnor upphängda ikväll och imorgon ska jag gå över till min syster med princesstårta, en lila med julmotiv på som jag fick idag i julklapp av en leverantör¨, men hon blir gladare än jag över den så får hon bjuda sina kompisar på boendet oxå.

Jag har hittat några hemsidor med bilder på som jag vill ta efter och göra om härhemma efter julen..bla vill jag ha mörka trägolv och vitt i övrigt= love love :)
image121bild från country homes
Sen vill jag ju ha många skåp och ett till MATEUS porslinet vore ju inte så dumt men jag ska kolla på loppis om jag hittar ngt att måla om, skåp har jag många av men inget sådant här! Min kusin V brukar veta var man hittar allehanda fina gamla möbler så .. :)
image122

Dessa "brickor" är så fina att ha på väggen som tavlor i stugan tex..finns många andra motov oxå..
Bild från:
image123

NU är det som vanligt mer än dax för bedtime!
Imorgon blir det en..bra onsdag hoppas vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0