regn..fukt...regn...fukt...

idag måste luftfuktigheten vart 100% det rann vatten efter väggarna i diskummet på jobbet idag, det var olidligt att stå i köket o laga mat, jag brukar inte svettas i första taget, e alltid så frusen av mej MEN idag var det fan dax o ta på sej bikini i köket!..jaja nästan då...Man blir så trött av det, fukten och regnet, men jag tycker ändå det är mysigt när det är varmt ute. Oroväckande dock vart vi är på väg med klimatet förstås, blir inte så mysigt om vi går mot tropiskt klimat och får en massa skumma konstiga djur här som passar bättre hemma i regnskogen.
Har haft en bra eftermiddagsdejt med goa Ida i 3 (!) timmar satt vi på Å-café och pratade om livet, framtiden och förhållanden. Den tjejen e så go, smart och full av energi. Trots sina blotta 20 år så kan vi prata som om vi var lika gamla, skumt egentligen men sån är hon. Hon ger en energi och gör en glad, som en xtra lillasyster.

Jag o mamma spendera lite tid ihop igår och jag får dåligt samvete när jag inte träffar henne mer än jag gör för att inte prata om min lillasyster , där kommer jag få en tegelsten i huvudet snart om jag inte tar mej i kragen och träffar henne oftare. Jag vet att det är svagt att dra sej undan då man inte vet  om hon ens uppskattar att ja kommer...det är ingen ursäkt...för innerst inne vet jag att hon bryr sej i om jag är där eller inte..hon kan bara inte säga det...jag uppskattar ju att vara med henne när jag väl är där.....tycker det bara e så jobbigt att inte nå fram och kunna kommunicera bättre. Men jag är storasyster och jag ska veta bättre.
Regnet faller ute och jag känner mej trött trött, har just skrivit en arbetsansökan som bara måste iväg imorgon. Känner mej inte nöjd med den och det är ju inte bra, vill ju gärna ha en chans till det där jobbet, fn oxå..Skåne-Pe har lovat titta på mina arbetsansökningar tror jag messar im och frågar om råd. Pd e duktig som 17 på detta oxå men borde få nån mer som läser "eländet"-va fan ska jag säga för att dom ska intressera sej för en gammal avdankad restaurangmänniska? Jobbet e inom detaljhandeln så det är inte nåt jag jobbat med förut men har en ganska bra ekonombakgrund iaf som passar..alltid nåt...
Imorrn fyller yngsta bror år hela 22 och jag ska hinna med att fira honom mellan jobbet och middagen hos S. Lillebror har varit så go och gång på gång tagit om hand om Egon o Musse: kattgubbarna åt mej så jag får nog ge en stor peng (igen) i kuvert im :)
Middag hos S blir nice, har alltid så mkt att prata om, så trist att vi inte hinner ses så ofta bara, men våra jobb står som en vägg emellan då vi har samma jobb och tider som hindrar oss att träffas oftare men i höst ska jag få tid till mer dejter med mina goa vänner. Det är ett löfte jag ska hålla! (plus lillasyster då..och mamma och...och...)

Jag och A planerar shoppinghelg i Shlm, trevligare att åka dit privat än i jobbet hela tiden. Sen har jag fått för mej att jag vill åka till Köpenhamn med Pd ,en storstadsweekend, han verkar va med på d, det varma utlandet får vänta ngn månad ist, e så svårt att vara ledig... Jag vill kolla inredning och idéer till min ev egna företag jag vill öpnna när jag slutar på detta jobb. Den där j-la budgetperioden hänger över en som ett mörkt moln just nu.
Har sovit såå dåligt denna vecka, mardrömmar som aldrig förr, oljud utifrån grannar och värmen, känner mej svag och har huvudvärk konstant men får jag sova en natt på Rödis så kommer lugnet tillbaka. Fungerar som en lugnande drog, alla borde ha rätt till ett hus i avskilldhet...
Det finns inget (materiellt) som jag e så nöjd med att ha spenderat mkt pengar på såsom stugan. Har inte ångrat köpet en sek!
Nu borde jag försöka sova iaf lägga mej och se på TV och varva ner

night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0