Mardrömmar

Tillbaka till igår,för det var igår.

 Du kommer att veta vad du har
Va e borta vad finns kvar
Det sägs att tiden läker sår
Men minnena dom når
Tillbaka till i går 

Jag drömmer mardrömmar när jag är extremt stressad (...stressad är jag dock nästan alltid.) på ett sätt är det bra för då vet jag att NU så Å är det dax att tag det lite lugnt så jag gjorde det idag, jag gick hem, bara lämnade allt på jobbet och gick hem kl var 4 iofs men tidigt för mej iaf. Det var skönt att komma hem och veta att man hade en hel eftermiddag för sej själv, jag stängde av mobilerna och "bara var".
På kvällen ringde jag min styvmamma som trodde det hänt ngt när jag ville bjuda på fika, hon frågade flera ggr- är det säkert att du inte vill berätta ngt eller att jag glömt ngns födelsedag?!......Bror kom, satt och surra ett tag, prommis till Konsum och köpte ny mat till dom små kattherrarna som på ålderns höst blitt kräsen.

Drömmen:  min pappa "kommer tillbaka" efter alla år och jag vet att han bara kommer att stanna en liten liten stund som han säger (han sitter i en svart bil med mörka glasrutor, det är ngn annan som kör, jag får sätta mej i baksätet bredvid honom), jag blir så exalterad och lycklig för jag saknar ju honom så förbannat,..men på samma gång blir jag förtvivlad, varför ska han fara iväg igen, vad kommer M säga när  hon ser han, ska jag ringa Dani i England och be han kasta sej på första bästa flyg hem...hur ska jag hinna berätta allt till han som har hänt sen jag såg han för sista gången..varför ska han åka igen...varför varför...Precis som det var när han dog, det där j-la ordet -varför, så meningslöst ingen kunde ju svara ändå och världen runt om tycktes ropa DÄRFÖR hela tiden...
Jag kramar honom länge, försöker att inte gråta, vill att han ska veta att jag är okej, att jag har haft ett okej liv. sen försvinner han....borta lika fort som han kom och jag vaknar, måste upp till en ny dag på jobbet........
vad håller jag på med egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0