jakten på den försvunna....

....ismaskinen (!) tyvärr mer spännande än så var det inte..Jag har tänkt på en sak hälften av min arbetstid går åt till "idiotarbetsuppgifter" såsom: ringa och efterlysa försvunna varor, försvunna ismakiner, försvunna rörmokare, försvunna komposthållare, försvunna dörrlister, försvunna bankningsblanketter & bankningspåsar, försvunna frankerade kuvert till medarbetarenkäter  "som bara måste gå iväg idag" ..etc etc etc. I could go on for ages... NÄR jag inte gör det, efterlyser saker dvs,  byter jag av personalen på lunchraster, dvs totalt ca 2,5 timmar på en dag eller så beställer jag varor eller smsar anställda om tider eller rättare sagt jagar dom 9 pers jag behöver få ihop till helgens pass....så känns det, speciellt idag då känns det som jag bott i telefon, med 2 mobiler i handen samtidigt.....
Laga mat och vara kock och kallis eller baka är det minsta jag får lägga ner tid på trots flera hundra gäster /dag. Att vara restaurangchef & kock är alltså inget glamouröst jobb eller ens roligt jobb längre på det  företaget. 
MEN på kvällen då jag kommer hem har hunnit "landa lite" , käka och "sura av mej" kommer suget igen och alla idéerna...-Åh imorgon ska jag göra den salladen och den såsen etc etc, kanske baka brownies eller tom. bakelser till caféet..Kanske man ska hitta på nya rätter till à la carten. Jag släpar fram en stor hög av kokböckerna och bläddrar febrilt och skriver ner idéer på baksidan av gammal reklam som sen ligger i väskan till jag lägger dom i ngn hög...

DET! var dagens klagomål...
Hade kunna skriva ett till om hur en del idioter kör bil men det vet väl alla att hälften av dom som har körkort borde inte ens få finnas på vägarna..

Idag tänkte jag vara snäll när jag som hastigast sprang genom stan just före stängning, jag köpte bror F fina ljusstakar till hans vardagsrum med ljus till, ska gå över med dom imorgon. Det är nice att ha lillebror så nära boendes, vi träffas ännu mer då och har gjort många spontana saker tillsammans bara han och jag i sommar. Gå på stan o kollat möbler och inrdenings prylar, fikat och bara umgåts.

Pd "is out of town" och det passar mej för med denna tunga arbetsveckan nu så är jag inte så social på kvällarna, passar utmärkt som ikväll att få sitta själv o se på knasiga realityshows på TV400 och dricka mitt thé ensam.  Wille har sovit i mitt knä och nu borde jag ta kvällsprommisen innan det är folktomt ute, huvva, e ju mörkrädd, lite iaf så...

sleepy time..

Oh! Sex n´the city visas igen på TV3 vid midnatt så nu är ordningen återställd  haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0