förkylningshelsike ..grrr

.ja då var denna helg över, eller helg å helg..., jag var helt däckad fredag och halva lördag och eftersom mina förkylningar är (enl mej iaf) mkt märkliga pga att de utspelar sej på en sisådär ca 24 timmar, ganska precis MEN! då e jag i det närmaste "döende". 24 timmars hell´ och sen är det bra och jag kan jobba och va det nu är jag vill göra. OM jag fick bestämma skulle jag helst ha som "alla andra" ..lite snuvig sådär i början då man känner att den kommer och kanske sen lite feber och hoooosta och så e man lite risig i 2-3 dagar och sen börjar man känna sej bättre...Varför kan man ju undra, e det inte bättre att bli sjuk snabbt och sen bli bra..hm jo det skulle man ju tycka men eftersom jag inte får ngn somhelst föraning om att jag e på väg att bli sjuk utan det är på ca 1-2 timmar från det jag känner att det är på G till att jag e helt däckad och sen då att jag är så himla risig med halsont, hosta feber och ont i näsan så förbaskat på en gång ORDENTLIGT så...nä..jag VILL ha som alla andra. MEN nu ska jag inte ens ha de som ni andra, jag ska börja om med mina vitaminer från Pharmanex-Nuskin. Dyrt=yes men är det värt att slippa bli sjuk?=yes!
Min käre vän H vet precis att jag inte skojar om mina förkylningar och kusin har sett dom komma å gå oxå på 24 tim..nåja that´s life..

Till Rödis hann vi åka iaf, lördag em till idag fm. Å jag bara njuter, -"är det inte mysigt här?" frågar jag P hela tiden, han e nog ngt less på mej (på många sätt haha). Snö finns så det räcker kvar på tomten men oj så fint det blir till sommaren med den stoa tomten och alla blommor och träd och ..suck ja...det fina lilla röda huset såklart. Frid är vad man känner när man kommer dit. Det finns så mkt man vill göra där så jag hoppas på att min plan för att ta en "riktig semester" i år funkar...vet inte om jag törs säga det högt men jag tänkte faktsikt ta 2x3 veckor (!) shit alltså....semester med stort S.... Å andra sidan har det misslyckats förr typ men jag ska verkligen försöka, skillnaden är att jag nu planerar in den,  precis som man gör med sina anställda, dom vet vilka veckor dom ska ha sem..jag planerar in dessa veckor i kalendern och säger (försiktigt) till mina medarbetare att nu e de faktsikt så (hehe)

..lustigt det ringde nyss på mobilen, ett -08 nummer, killen som ringer säger hej Å! det är Dennis..hm jag svarar "okej..hej Dennis! ...men jag känner ingen Dennis", sen höll vi på ett par minuter att tjafsa om jag verkligen kände honom eller inte...hm jag vann! För ärligt har aldrig kännt e Dennis .haha

Jag hann med att övningsköra med en av mina tjejer på jobbet idag, hon e 19 år och hade ingen att köra med och då på senaste p-festen hann man lova att det skulle nog ordna sej med en körlektion så att hon fick upp intresset för att vilja ta körlektioner och satsa på körkort. Jaja nu suckar nog en och en annan vän som anser mej ta på mej för mkt "sidojobb" (och P. e less mina moder Theresa grejer-I know) men jag önskar ngn gjort det för mej då jag skulle ta körkort. Då hade det inte kostat skjortan och jag hade fått det mkt tidigare för körkort är bland det bästa jag fått gjort i mina tonår! (mamma har ju inget k-kort o pappa hade automatlåda på bilen o han var ju aldrig hemma i Sverige) Hursomhelst Kattis var en duktig "elev", inte rädd och feg som jag och lärde sej fort så förhoppningsvis fick hon en kick och fortsätter.

jaja.... :)

Kommentarer
Postat av: Vera

Vilken modig tjej.... köra bil m dig....
närå va bra att hon har dig som mentor.

2007-04-24 @ 18:36:31
Postat av: Å

..tänkte att man kan ju pröva utifall att man vill byta karriär, har alltid tyckt om att köra bil så körskolebillärare (oj vilket ord..) kanske man ska bli då ist för köksslav! ?.....

2007-05-04 @ 22:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0