Divine..?

ja tänkte att jag kanske borde säga varför jag skrivit Divine4 som bloggnamn...även om jag riskerar att ngn snor min idé/namnidé...OM jag ngn gång i livet skulle starta en egen restaurang så skulle namnet vara Divine (och 4:an kommer från en tid då jag med 3 av mina anställda och idag goa´ vänner satt och spåna på idén av att starta en restaurang tillsammans, vi var 4 st och jag kom då på namnet, dåligt lr inte det får vi nog aldrig veta haha men det hänger med i drömmarna iaf)

Förkyld e man på väg att bli IGEN! sen jag slutade med mina (dyra) vitaminer så har jag gång på gång blivit förkyld och nu kommer det igen..lagomt till helgen fast det är bäst så man kan vara på jobbet alla dagar :(

Nyss hemkommen från brorsan och brorson där man  fått den lilla att lugna ner sej efter allt bus man som faster måste hitta på för att hålla sej populär, pust,  de e ett tugnt jobb måste ja säga plus ! att hålla intresset borta från att han vill ha "kaka", det är inte ngt han glömmer i första taget, att sånt finns i skafferiet..ojojoj

Även om mitt största bekymmer nu är min förkylning (jag blir lika dålig som han på reklamen med handuken över huvudet o över en balja) så är ytterligare ett bekymmer....P har köpt ny TV!...hm en fin stooor svart platt-TV, kul va?! ...OM man nu visste hur fasen man slog på eländet först å främst!..input-knapp hit och annan knapp dit, dessutom går det inte att zappa mellan flera kanaler fort som tidigare, nejdå denna tar god tid på sej att byta kanal..Hur ska jag nu klara att se 3 serier samtidigt som jag läser mina inredningstidningar och smsar på kvällen?! Ska jag måsta se en film/serie i taget och måsta titta upp fr tidningarna för att se var jag trycker på kontrollen? Vart ska detta sluta???

Fredag imorrn´ och stugan väntar sitt besök från oss, denna helg är bokad å klar vad som än händer , förra helgen var det personalfest å då blev det ingen stugtripp men nu! då skall jag dra dit P vare sej han e trött lr inte, jag måste ha luft från Rödis för att överleva!!

Min kära kusin har varit nere i Tärnaby idag och tittat på deras valp som snart skall flytta hem till familjen deras så jag tackar Veronica å det ödmjukaste för att ha fört in problem nr 3 i mitt liv för stunden..."valpsjukan" (å då menar jag inte den sjukdom som  valparna får utan den sjuka´ sånna djurälskare som jag får när man så gärna kan tänka sej en hund till...) 3 fina mms har jag fått under dagens gång med denna lilla fina valp, suck..

Nu skall jag gå och koka mitt älskade Yogi-thé som jag oxå måste ha för att "överleva" ;)  (köp det på Indiska , det är gudomligt gott med honung o mjölk i)

If U can imagine it,  U can achive it !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0